Pumba78 Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Har hørt at mange sier hodet til barnet faller forover når de sovner, men jeg finner ikke noe alternativt bakovervendt sete? Vanskeligere enn å kjøpe bil det her...
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Det er et veldig godt og trygt sete. Nå som han er 14 mnd faller ikke lenger hodet forover når han sovner i bilen. De få gangene hodet fallt bakover så tok jeg på en nakkestøtte, det hjalp. Har faktisk kjøpt et til av de setene (med isifofix) da vi venter en til snart. Brukte setet fra 6-7mnd. Det er visst et av de tryggeste setene.
2010 Mammaen Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Personlig liker jeg Britax multitech mye bedre enn Besafe setet. Vi har begge setene (2 biler) til gutten vår.
2010 Mammaen Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 Glemte å skrive at det er flere grunner til det, men største grunnen er at setet kommer så høyt opp pga basen at man ikke kan se barnet fra forsetet når man bruker speil i baksetet, den andre grunnen er at ungen rett og sett ikke sitter så godt i det og det føles derfor ikke så trygt som multitech.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 har vel to ganger blitt kåret til beste sete av Forbrukerrådet, i tillegg til at det anbefales som en av de tryggeste setene av Trygg trafikk. Vi har dette setet selv og er passe fornøyd. Den tar stor plass, til og med i vår Audi A6 som har god plass i baksetet. Men vi prøvde å stille setet litt bak og da ble det litt bedre for nakken hennes. Vi lar jenta bruke nakkepute, da får hun det ganske så komfortabelt. Men nå sover hun ikke så ofte på biltur som før etterhvert som hun har blitt større. Er straks 2 år nå.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Det er et veldig bra sete, og man har mulighet til å snu det forovervendt i tilfelle barnet blir bilsyk eller ikke lenger har plass til føttene i bakovervendt sittestilling. Setet er på tilbud nå hos babyshop.no ! Men som sagt i et annet innlegg her, prøv setet i bilen først...
lille frø, mor til to Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Vi har det setet og er veldig fornøyde. Det har hendt at hodet har falt fremover, men da har jeg dyttet hodet tilbake slik at hun ligger med hodet bak.
Bill1 Skrevet 19. september 2011 #8 Skrevet 19. september 2011 Vi har dette og er veldig fornøyd. Fester det med isofix når vi bruker det i vår bil, og når besteforeldrene skal låne jenta kan vi lett flytte det over og feste med sele (de har ikke isofix). Begge festemåter er kjempeenkle. Setetrekket er lett å ta av og sette på ved vask, og tørker fort. Hodet faller noen ganger framover når hun sover, men jeg har ikke hørt om noen seter der det er helt utelukket.
Malene & 2 1/2 små Skrevet 19. september 2011 #9 Skrevet 19. september 2011 Hei! Vi kjøpte dette setet til jenta vår da hun var 9 mnd - og har det enda, nå er hun snart 2 1/2. Veldig fornøyd. Hun sitter godt, også når hun sover. Og setet kommer høyt opp i bilen, noe som gjør at hun enkelt kan kikke ut vinduene. Enkelt å holde rent.. Vi kjøpte det i Sverige, var 1000 kr billigere der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå