Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 19. september 2011 #26 Skrevet 19. september 2011 Dette er vel de faktiske kostnadene ved prøverør, det meste er jo sponset av staten ved St. Olavs (der det koster "bare" 15.000). Men husk at de 15.000 dekker inntil 3 behandlinger, da. Prisene på Medicus er visst 24.000 for første behandling og 22.000 for 2. og senere behandling. Altså ca. 50.000 MER for 3 behandlinger enn ved offentlig sykehus. Men selve utredninga koster nok omtrent det samme så fremt man har henvisning.
Messy + spire Skrevet 19. september 2011 #27 Skrevet 19. september 2011 kommer vel medisinutgifter i tillegg?
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 19. september 2011 #28 Skrevet 19. september 2011 ...og prisene på St. Olavs (de 15.000) er nok om du har henvisning, ellers koster det mer. Er forskjellig hvor mye det koster, hvor mye medisiner man trenger osv. NAV har en grense på 15.000, så er du berettiget til behandling får du refundert alt som overstiger 15.000. Grunner til at man ikke er "godkjent" kan være at man har hatt 3 forsøk, har flere barn sammen fra før eller kvinnen er over 39 år. Det finnes masse nyttig lesestoff her: http://www.stolav.no/no/Om-oss/Avdelinger/Gynekologi/Enheter/Fertilitetsseksjonen/Kostnader/ http://www.medicus.no/prisliste-proverorsbehandling-proveror-kostnader/
snuppo Skrevet 19. september 2011 Forfatter #29 Skrevet 19. september 2011 takk for nytting lesing, noen som har prøvd :Inseminasjon med partners sæd (AIH) NOK 6.000 kansje man bruker dette om eggledrene fungerer? nei, nå skal jeg legge alt til sides til torsdag ettermiddag
Rooxy Skrevet 19. september 2011 #30 Skrevet 19. september 2011 Såpass!! Jeg betalte bare for timen, ikke noe mere.. Så merkelig! Jeg tror jeg bare var skikkelig uheldig.. De rotet med blodprøvene mine, så de måtte jeg ta en gang til, å jeg og Terje klaffet ikke, han var veldig upersonlig syns jeg og samboeren. Følte at han ikke tok meg på alvor, å det såret med virkelig!! For det var jo han jeg satt min tillit til for at jeg skulle få det barnet jeg virkelig ønsker meg.. Egglederne var kjempe fine, men han sa noe som lignet på et "hull" i livmorveggen, så han trodde kanskje det var derfor jeg hadde mistet 3 ganger. Så da sendte han meg på MR for å få et bedre bilde. De fant ingen hull, men en betent eggleder Dro tilbake til Medicus å fikk anitbiotika. De fant ikke noe annet galt på blodprøvene hverken hos meg eller samboeren. Så da satte han meg på albyl-e for det brukte å hjelpe de som de ikke fant noe hos, å en beskjed om å komme tilbake når jeg var gravid ca i uke 7 for en ultralyd for å se om det fantes hjerteslag. Men jeg ble aldri gravid igjen.... Fikk tilbake betennelsen en mnd senere i forbindelse med mense, ble langt inn på sykehuset å fikk ny antibiotika kur.. Mnd etter på (juli) kom betennelsen tilbake, denne gangen ble jeg også lagt inn på sykehuset.. Men nå opererte de meg (kikkhull), begge egglederne var betente og grodd sammen, så legen fjernet mest mulig puss og "løsnet" de. Legen ville ikke fjerne de, siden sjansen for å bli gravid blir mindre.. Men en mnd etterpå (august) så var det tilbake igjen Men denne gangen måtte jeg fjerne de, så eneste måten jeg kan få barn på er prøverør... Så jeg betaler heller 1500 i egenandel 3 ganger (håper det sitter på første forsøk) pluss opptil 15000,- i medisiner, enn å gå til Medicus igjen.. Men dette er vel en liten skrekk historie Men jeg gir ikke opp håpet!! Har prøvd nå i 2 år å kommer til å ta all hjelp jeg kan få.. Ønsket om barn er sterkere enn før Jeg trenger bare litt hjelp for å komme dit Å jeg skjønner at du er lei av at livet står på vent, å humøret er ikke like stabilt lengre... Men for meg hjelper det å å fokusere på målet, også å tillate meg å ha dårlige dager.. Å jentene her inne har hjulpet meg masse!! Det hjelper å snakke med jenter som går igjennom nesten det sammen Å ikke minst å lese solskinns historiene Bare se Tigerlise sin.. De gir meg håp om at en dag blir det min tur Å hvis du trenger å snakke med noen så er jeg her for meg, å det kommer til å gå kjempe bra på torsdagen!! Men har du ikke ei god venninne som kan bli med deg?? Alltid godt å ha noen der uansett nyheter
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 19. september 2011 #31 Skrevet 19. september 2011 Ja, du har virkelig vært uheldig, Rooxy! Nå fortjener du å få en spire som sitter :-) Dersom spiren inni meg blir værende er det 2. gang på 7,5 år med prøving, så synes egentlig at vi fortjener det også... Men skal ikke klage, er så uendelig fornøyd med å ha fått til en perfekt liten gutt, så om det ikke blir flere er vi heldige uansett! Lykke til dere andre også!
snuppo Skrevet 19. september 2011 Forfatter #32 Skrevet 19. september 2011 ah, hørtes ikke helt bra ut. er vel ikke alle leger man får et godt forhold til. har ikke så mange venner her jeg bor, er tilflytter, men har spurt ei om hu kinne bli med...men fikk liksom ikke nå orntlig svar. ja, syns det hadde vert godt å hatt noen der, tilfelle dårlig nytt og mye informasjon...da får jeg jo ingenting med meg hehe, ja, får har trua på at alt går bra. bare når det har vert så mye motgang og ikke en eneste positive test på 13 mnd, bli man jo deprimert. eneste jeg får høre er at jeg skal slutte å stresse, så blir jeg gravid, men hallo..jeg prøver å få barn, hvordan ikke tenke på det?? går jo ikke an, var gravid som 16 åring, tok abort da. redd det kan ha noen sammenheng...... mange tanker som kommer, og lett å tru det værste hele tiden tilslutt sitter vi her med et gull vi også :-)
Rooxy Skrevet 20. september 2011 #33 Skrevet 20. september 2011 Tigerlise: Ja, har hatt min del av uflaksen så på tide at det kommer litt hell min vei Men håpet er der, det mister jeg ikke Å spiren din kommer til å sitte!! Det er jeg sikker på Du fortjener det virkelig
Rooxy Skrevet 20. september 2011 #34 Skrevet 20. september 2011 Snuppo: Hvor kommer du fra egentlig?? Jeg tenkte med en gang på Mosjøen når jeg så nicket ditt Håper virkelig du får med deg noen.. Hadde jeg kjent deg skulle jeg gjerne ha blitt med Man trenger noen å snakke med etterpå, jeg gjorde i allefall det, uansett nyheter.. Man får masse info som man trenger hjelp til å forstå/ fordøye Jeg vet akkurat hva du mener.. Jeg blir forbanne når folk sier at jeg skal stresse ned, men husk at det er godt ment Husk at tilslutt er alt verdt det Å jeg tror vi bare kommer til å sette enda mer pris på lille gullet når det først kommer
snuppo Skrevet 20. september 2011 Forfatter #35 Skrevet 20. september 2011 er fra Stjørdaln. ja, det har mest sannsynlig ordnet seg nå. håper det :-) ja, det er godt ment,men det er ikke slik at om man tenker litt på det, blir man ikke gravid. er verdt det, absolutt. :-) den dagen gleder jeg meg virkelig til :-)
Rooxy Skrevet 20. september 2011 #36 Skrevet 20. september 2011 okey, så bare at du skrev at du var til flytter Du må si i fra hvordan det går på torsdagen Er veldig spent!!
snuppo Skrevet 21. september 2011 Forfatter #37 Skrevet 21. september 2011 er det ja, du bor på stjørdaln du og....... driver med til vanlig da?
Rooxy Skrevet 21. september 2011 #38 Skrevet 21. september 2011 Jeg bor i Klæbu Heeeelt på andre siden av Tr.heim Til vanlig gjør jeg svært lite Jeg jobber som nestleder på en bensinstasjon, å ellers er jeg med venner, kino, maler Å går turer med den lille pøbelen av en hund Enn du??
snuppo Skrevet 21. september 2011 Forfatter #39 Skrevet 21. september 2011 gjør merkeverdig fint lite, kjenner at jeg er leiiii stjørdaln...kjenner jo nesten ingen,,,lange dager. er for tia arb,ledig. wæææææ, jett om det er kjedelig. sitter å vurderer om jeg skal søke på chell....men det var kun kveldsvakt og natt 70%...(kan vel ikke bli mer enn 3-4 vakter i uka) er utdanna omsorgsarbeider,men gir opp å få jobb innen det jeg,,,,hvem vil ha 15% fast....
Rooxy Skrevet 21. september 2011 #41 Skrevet 21. september 2011 Har du bodd der lenge?? Det er jo bare å søke Men tror du må basere deg på en del helgejobbing. Er så glad jeg er ferdig med det!! Har endelig fått en 7-15 jobb Skjønner godt at du er lei av å bare sitte hjemme.. Man kan bli gal av mindre Har du søkt i Tr.heim da?? Kanskje lettere å få vikariat der i allefall Ingen som kan leve på 15% men mindre du har vunnet i lotto
snuppo Skrevet 21. september 2011 Forfatter #42 Skrevet 21. september 2011 3,5 år. helgejobbing er ikke min stil, vil kun jobbe hver 3 helg. hehe. ååh heldig du er da, hørtes perfekt ut :-) :-) har ikke søkt så mye i tr.heim. nå dritt med den pendlingen og bompengene.....åsså er jeg ikke så veeeldig kjent der. hehe. trur jeg satser på lotto
Rooxy Skrevet 23. september 2011 #43 Skrevet 23. september 2011 Jeg har jobbet mange kvelder, netter og helger for å få den stillingen jeg har i dag Men det var absolutt verdt det Skjønner at du ikke vil pendle hvis du ikke er så godt kjent Så du får satse på lotto... Men hvordan gikk det hos Medicus??
snuppo Skrevet 23. september 2011 Forfatter #44 Skrevet 23. september 2011 joda,..ikke som håpet, laget en ny tråd her om det.
snuppo Skrevet 23. september 2011 Forfatter #45 Skrevet 23. september 2011 http://www.barnimagen.com/forum/thread/143603422
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå