Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det mange her som har vært til utredning?

var på min første time igår, tok ultralyd, hadde mange egg, og alt så fint ut,

nå har jeg kjøpt kontrast veske og ska sjekke egglederne på torsdag,...gleder og gruver meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Har ikke vært til utredning ennå, men venter spent på innkalling til gynekolog grunnet laaaange sykluser. Fastlegen mente det skulle gå raskt siden hun har henvist til privat gynekolog. Kjenner veldig på glede-gruingen.

Masse lykke til :D

Skrevet

går fortere der ja.

jeg er i trondheim på medicus,

Skrevet

Heia :)

Jeg var til utredning hos medicus :)

Har du kjøpt kontrastveske?? Hvorfor?

Skrevet

har kjøpt det ja,

hvorfor??? skjønner ikke helt hva du tenker på nå...

Skrevet

må du ha det til du skal sjekke egglederne??

Skrevet

hehe, er trøtt...glemte at jeg selv hadde skrevet det, sorry hihi

ja, må ha det når de sjekker egglederne. kontrast vesken ser de på ul på undersøkelsen, så ser de om det renner gjennom egglederne.

Skrevet

men må du kjøpe det? det måtte ikke jeg...

Skrevet

jeg måtte kjøpe det selv ja

Skrevet

teit jeg måtte kjøpe det og du slapp....den er jo jævla dyr da

Skrevet

Så merkelig.. Kan jeg spørre hva det kostet?? Men jeg må helt ærlig si at jeg er ikke spesielt fornøyd med Medicus. Så jeg har bedt legen henvise meg til St.Olavs istede.. Nå har det skjedd en del ting som gjør at jeg kun kan bli gravid med prøverør, så da er det billigere å bli flyttet over dit også :) Men har snakket med mange andre som er fornøyd med de, men alle de har Erling som lege :) Jeg hadde Terje :S

Skrevet

va vel en 7-8hundre kroner..... selve timen var bare litt over 300.

hvorfor er du ikke fornøyd me di da?

jeg ahr Terje sørdal, virka som en kjeme trivelig mann, med litt humor også, det trenger man når man kommer piss nervøs inn dit :P

men må du vente lenge før du kommer inn på st,olavs da?

jeg er hendvist begge plasser....ikke hørt fra st.olavs enda...så orker ikke avbestille før jeg vet hvordan det blir videre med meg.

kjenner jeg gruver meg skkkelig til torsdag....må kjøre inn til byn alene....å er det tette eggledere/syster..ja name it,....blir jeg helt utav meg..

dette prøve greierne ble ikke så morsomt i lengden,,,føler livet har stått på stedet hvil i over 1 år

Skrevet

Jeg har også vært på utredning til Medicus, og er veldig fornøyd :-) Jeg måtte også kjøpe kontrastvæske selv, men tror ikke det blir dyrere for deg. Mener de helst ser at man kjøper selv ettersom det ikke er "lagervare" (om ikke legger de det nok på regninga hos Medicus). Du fikk sikkert beskjed om å kjøpe på Leutenhaven? Jeg spurte på de lokale apotekene, men der fikk jeg beskjed om at det ikke finnes på lager i Norge... Tror de har det på Leutenhaven pga samarbeid med Medicus. Det kostet forresten ca. 700 kr, ja.

Fordelen med kontrastvæske/UL er at man slipper alternativet som er lapraskopi (kikkhullsoperasjon). Er visst ikke så mange andre enn Medicus som har dette tilbudet. Det er ikke vondt, men jeg ble faktisk litt svimmel... Sikkert psykisk betinget. Ellers gikk det fort og greit. Vær obs på at du kan blø en del etterpå, det tenkte ikke jeg på (shoppingturen etterpå ble raskt avbrutt, kan man si, hehe). Jeg kjørte forresten også selv, ca. 12 mil hver vei. Hlet uproblematisk.

Fikk påvist en tett og en trang eggleder, og ble henvist videre til St. Olavs. Men så viste det seg at jeg ikke trengte den timen, for jeg ble faktisk gravid etter besøk hos Medicus :-D Fikk hormonpreparatet Femar (nesten som pergo, bare bedre i følge gyn), og det gjorde visst susen.

Dette innlegget ble fryktelig rotete, men håper du skjønte noe... Lykke til!!!

Skrevet

Jeg var hos min fastlege i slutten av august i år pga vi etter 1 år med pørving enda ikke har blitt gravid. Han er gynekolg og utførte innvendig ul på meg. Han har tidligere tatt hormonprøver av meg - alt så bra ut på begge dele. Han sendte den dagen inn henvisning til fertilitetesseksjonen på St.Olav. Han sa at Medicus brukte kontrastvæske ved bruk av røntgen, kan det stemme eller misforsto jeg hva han sa? St. Olav brukte lapraskopi. Han syntes St Olavs var best.

1,5 uke etter jeg var hos fastlegen mottok jeg brev fra St. Olavs. Det sto at vi nå skulle bli vurdert av spesialist om vi skulle videre til utredning. Dette kunne ta 2 mnd. En uke etterpå mottok vi nytt brev fra St. Olav om at nå hadde spesialist vurdert oss og vi var nå satt på venteliste for utredning - dette kunne ta 4 mnd. Vi fikk også tilbud om å få time til en lege på en fastlegekontor de hadde avtale med som kunne ta ulike prøver. Vi velger å heller vente litt om få skikkelig utredning på sykehuset. Vedlagt det siste brevet lå det mye informasjon om hva som vil skje og flere testskjemar for både meg og sambo (blodorøver, sædprøver....).

Skrevet

Det stemmer at Medicus bruker kontrastvæske og UL (ikke røntgen) og at St. Olavs bruker lapraskopi. Mulig Medicus ikke er like anerkjent hos fastleger, men jeg er ikke i tvil om at de er svært dyktige! Og kortere ventetid :-) Ventetiden hos St. Olavs trenger forresten ikke å være så lang som de sa, de bruker visst et standardoppsett for å ikke gi "falske forhåpninger". Til oss skrev de også 2 mnd, men det gikk vel bare et par uker. Men så var vi ferdig utredet, da. Måtte forresten ringe dem i dag og avlyse ettersom vi ikke trengte timen likevel, juhuu :-))

Skrevet

Er det noen økonomiske forskjeller ved å bruke Medicus enn St Olav? For meg så spiller det ingen roller hvor jeg drar, bare vi får hjelp ;)

Skrevet

Min lege har jobbet i mange år på kvinneklinikken, så kanskje ikke så rart han synes st olavs er best ;) men.. han sa man kan se mye mer med lap. Og man kan visst også utføre visse inngrep om man ser noe er galt under lap, istedet for å må vente enda lengre på ny time senere.

Skrevet

Mulig egenandelen er litt dyrere hos Medicus, men ikke så mye (om det i det hele tatt er høyere). De er godkjent foretak for å få refusjon fra NAV, så dere slipper å betale alt selv. Men som sagt er det en egenandel, men det tror jeg det er hos St. Olavs også. Husker ikke helt hva vi betalte, men knapt 5.000 til sammen kanskje? Det er inkl. 2 stk. hormonkurer og 2 stk. UL. Måtte tilbake for å ta sjekken av egglederne ettersom jeg var mellom EL og IKM første gang, og kunne teoretisk sett være gravid. Da tok de ikke sjansen på det. Du kan jo lese litt om dem på hjemmesiden?

Skrevet

takk :)

Jeg synes jo egentlig at lap høres litt skummelt ut, men så tenker jeg igjen at det er et lite inngrep som kanskje oppfyller det største ønsket mitt etterhvert ;) Tror det er egenandel på st olavs også ja. Ingenting av dette er vel dekket helt lengre. Vet det koster litt mer om man må ha prøverør, men jeg har ikke orket satt meg inn i det enda.

Morsomt å se at andre klarer det på egenhånd også da :) Og det er godt å se folk er fonøyd med tilbudene vi har tilgjengelig :)

Skrevet

ja , måtte kjøpe det på leutenhaven....men var ikke videre imponert over betjeningen, fnising å bak kassa....å kommentarer som hu ser vel i bruksanvisning hvordan dette skal gjøres hihi, og dette har jeg aldri sett før.....gjett om klagebrevet kom fort dit.

vil bli møtt med respekt på apoteket.

har lest en plass at sjangsene øker etter en slik undersøkelse av egglederne, men de kan vel ikke skylle de opp....?hehe

håper det skjer noe snart, og håper jeg får med meg noen som kan kjøre, bor i Stjørdaln, og samboer har ikke anledning til å ta fri fra jobb. det ordner seg sikkert :-)

Skrevet

det blir jo billigere om legen sender hendvisning til medicus enn å bestille selv

Skrevet

Glemte forresten å si at for å slippe unna med bare egenandel hos Medicus må du ha henvisning fra fastlegen din...

Prøverør koster ca. 15.000,- hos St. Olavs (og 40.-50.000 mer hos Medicus...)

Skrevet

Hehe, måtte gjøre noe annet før jeg trykka på "send"-knappen... Derfor dobbelt svar. Så ikke at Snuppo hadde svart :-))

Skrevet

håper noen går gjennom dette nøye med meg om vi må ha prøverør en dag ;)

alt man skal sette seg inn i ;)

Skrevet

ohoiiii, snakk om pris forskjell.. 15 tusen og 50 tusen.,...da er valget enkelt om det skulle bli prøverør.

er det de prisene om man har hendvisning også????

de vet å ta seg betalt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...