Gå til innhold

Mat for gravide

Anbefalte innlegg

Jeg har ett par spørsmål hvilke mat som kan spises. Jeg spurte legen om jeg kunne spise laks, ble anbefalt å vente til etter uk 12.. glemte å spør hvorfor. noen som vet? er det greit å spise skinke?

Er dere flinke å endre kostholdet nå som dere er gravide? Jeg har sakt til meg selv at nå skal vi bli sunnere.. Men blir liksom ikke helt forandret. JEg er skikkelig dårlig fortiden å tar det jeg finner. Små spiser ofte for å få vekk kvalmen. varme ting blir jeg fort dårlig av.. litt vanskelig å plutselig komme på noe som vi ikke har spist noe særlig før. Spessielt med frokost og lunsj, kveld.. Hva har dere til kvelds? når er det dere spiser på kvelden? hvor går grensen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143582970-mat-for-gravide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at man ikke skal spise for mye av slik fisk er fordi tungmetaller lagres i fettet i fisken. De store fiskene har mer gift i seg fordi giften akkumuleres opp gjennom næringskjeden.

Men det er nok greit å spise litt så lenge det ikke er mer enn 2 fiskemiddager i uka vil jeg tro.

Jeg føler egentlig alltid at jeg er flink med kosthold (bortsett fra at jeg spiser mye godteri) så jeg gjør ikke noe nytt, men jeg prøver å spise mindre godteri. Men nå er jeg ikke langt på vei heller.

Axa grøten Great er veldig rask og sunn som et mellommåltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...