Gå til innhold

Noen som har vært i Paris med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips om hoteller eller områder det er lurt å bo med baby? Reiser med 2 babyer så er avhengig av sentral beliggenhet slik at vi kan gå dit vi skal og slippe buss og metro. Tips tas imot med stor takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i Paris maaange ganger, aldri med baby, en gang med en 10-åring, det var pes nok. Ikke 1. sted jeg ville reist med en baby. Kronglete med vogn, mye bråk, mye folk, slitne og lite comfy hoteller... Men det kommer selvf an på hvor dere bor og hva som er planen :)

Skrevet

Hmmm, vi vet ikke hvor vi skal bo. Er ikke kjent der. Og målet med turen er vel egentlig bare å tusle rundt og kose oss :)

Skrevet

Veit ikke helt hvor mye kos det kan bli på storbyferie med to små babyer, men om de er rolige og sover mye så blir det vel helt greit ;) Håper dere får en fin tur, men sjøl hadde jeg nok venta til de var store nok til å bli passa av besteforeldre e.l. og så tatt en romantisk weekend til Paris da; med shopping, spa og gode middager akkompagnert av gode viner :) mmm...

Skrevet

Ha ha. Helt enig Madolyn:-)

Når det gjelder amming, så har jeg hørt at både London og Paris er ganske restriktive. Det er ikke bare å slenge ut puppen i full offentlighet;-) I tillegg er det vel ikke spesielt barnevennlig heller mtp vogn.

Men det var jo ikke dette du lurte på HI;-)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg ville heller dratt til Roma jeg da. Der er alle severdighetene i gå avstand bortsett fra st.peters kirken som er i vatikanet.. så det er ganske så mye lettere å dra dit.. Italienere er også veldig familiefolk så der kan du slenge ut puppen i hytt og gevær :) Paris hadde jeg tatt med typen uten barn eller ventet til barnet ble en shopping glad tenåring ;)

Blir neppe mye tusle rundt p kose seg i Paris, kan ikke gå til noe alt er langt fra hverandre...

Skrevet

Dere slipper nok ikke unna buss og metro, det er såpass store avstander at da må dere nesten velge hvilke attraksjoner dere vil bo i nærheten av. Det er ikke en lett by å skulle "tusle" rundt i. Hotellene har mye lavere standard enn feks her i Norge, vær obs på det.

Dersom dere ikke har bestilt flybilletter så ville jeg revurdert det og heller dratt til feks en mindre by i Frankrike eller eventuelt et annet land. Roma har jeg ikke vært i, men Berlin anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Paris er fantastisk - gled dere! Jeg har vært der mange ganger med barn, men aldri med baby. Det er helt sikkert flott med babyer også!! Jeg ville ha bodd i Quartier Latin, i nærheten av Luxembourgparken kanskje? Den er koselig å trille rundt i, og området har masse bra restauranter, kafeer, butikker etc. Ellers har du da gåavstand til Notre-Dame, Louvre, Marais-området osv. Det kan kanskje være litt plundrete å ta metro med to små , og Paris er (som mange andre også har sagt) en stor by, men du får sett og opplevd masse med å gå i nærområdet også. Båttur på Seinen er koselig om kvelden. Hotellene er helt greie, synes jeg, men kanskje kan det bli litt trasig hvis dere må være inne på hotellene fra barnas leggetid? Forhåpentligvis kan de sove litt i vogna om kveldene! God tur!

Skrevet

Takk for mange fine meninger! :) vi har ikke bestilt flybilletter enda og er åpne for å vurdere andre byer. Høres ut som flere anbefaler å IKKE dra til Paris. Hvilke andre byer er bra "baby byer"? Tenker først og fremst på fremkommelighet og andre praktiske faktorer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...