Gå til innhold

Rett før forholdet går i vasken..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 2 år nå, og i løpet av det siste året har alt gått nedover med meg. Jeg har lagt på meg masse, dette kommer delvis av at jeg er veldig glad i mat, lat ,men også fordi jeg mistrives med meg selv. Har en jobb jeg ikke trives så godt i og tjener heller ikke så godt. Får ikke større stilling enn de skarve 60% jeg har, og dette tærer på meg. Har ikke noen utdannelse så jeg kan ikke velge og vrake i jobber :( Søker selvsagt på jobber, men flesteparten blir jeg ikke innkalt til intervju på engang. Ikke har vi råd til at jeg kan sette meg på skolebenken heller. Alt dette tilsammen gjør at jeg trøstespiser masse og jeg blir helt deprimert av å se på meg selv. Jeg er kommet inn i en ond sirkel. Jeg vet at det bare står på meg selv her, men jeg har gravd meg så dypt ned at jeg ser ingen utvei lenger. Føler alt bare går mot meg og da ender jeg opp med å sitte å trøstespise på kveldene. I tillegg fikk jeg en del bloduttredelser på beina da jeg gikk gravid, og nå etter graviditeten har jeg fått åreknuter. Dette i tillegg til overvekten gjør at jeg ikke er særlig interessert i sex lenger, hater kroppen min. Så sexlivet vårt er helt på bunn det også. Tror heller ikke han tenner på meg lenger etter at begynte å legge så mye på meg. Tjukk og bleik med åreknuter, det er ikke noe ,særlig :( Hadde jeg hatt råd hadde jeg såklart fjernet åreknutene med en gang.

Alt er så negativt her for tiden, og alt sliter på meg. Samboer har ikke sagt noe til meg om noen av disse tingene, men jeg merker så godt det fraværende sexlivet og at vi aldri koser oss sammen lenger slik vi gjorde før.

Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette innlegget, men måtte bare få ut litt tanker og frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd, men tror ikke han helt ser alvoret i det. Utdannelse har vi snakket om, men det er ikke noe mer å gjøre med den saken.

Jobber prøver jeg stadig å søke på.

Trening har jeg ikke motivasjon til, går en tur i ny og ne når jeg har en god dag, men ellers blir det lite med det. Har har sagt han kan sponse meg med treningsabonnement på treningsstudio, men jeg har ingen å gå med og klarer ikke å gå alene. Har for dårlig selvtillit til det.

Sexen har vi ikke prata om, for jeg er redd han da forteller meg masse om min kropp som jeg ikke orker å høre.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om han går rundt og lurer på om du ikke tenner på ham lengre? Eller på hvorfor du er så avvisende, innesluttet eller kald? Kanskje han tror du har funnet en annen? Kanskje han derfor virker uinteressert? Hva om du prøver å snu situasjonen, og ikke tenke så negativt om alt?

 

Du sier at du hadde fjernet åreknutene om du hadde hatt råd, som om det hadde fikset resten også. Du VET jo at det er du selv som må gjøre en innsats, du VET hva som er problemet (-ene) og du VET hva DU må GJØRE. Hvorfor sitte der og se på at livet ditt går i vasken? At faren til barnet ditt kanskje forsvinner ut av livet deres, at datterene din går glipp av muligheten til å vokse opp i et hjem med to foreldre?

 

Det er ikke så mye som skal til for å begynne å føle seg bedre, og det er alt du trenger, for da blir alt annet lettere også. I dag synes jeg du skal kle på deg, gå en tur, styr føttene mot nærmeste solariesenter og så tar du 10-15 minutter sol. Gå hjem igjen og drikk en halv liter vann. Mer skal ikke til for å føle at du har gjort en liten innsats som har positiv innvirkning på formen, vekten og hudfargen: selvfølelsen. Ta en dusj og smink deg litt fint. Føl deg vel! Gjentas så ofte som mulig, og snart elsker du å gå turer, pushe deg selv, la tankene fly (terapi!) og se vekta krype nedover.

 

Undersøk mulighetene for å ta opp skolegangen, selv om det virker som dere ikke har råd akkurat nå, er det faktisk en investering i deres fremtidige økonomi. Om dere har dårligere råd noen år nå, tjener dere kanskje enda bedre resten av livet. Ring Lånekassen på tlf 22 70 03 00 og hør hva du kan få i stipend og lån.

 

Vær litt mer pågående, det er DITT liv og DIN framtid og DIN LYKKE det handler om. Og det er DITT ANSVAR!!

 

Kast av deg offerrollen og ta for deg av det livet har å by på!

 

Og ha en fortreffelig helg!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det går faktisk an å utdanne seg på deltid også, noe som er lettere når du ikke jobber fullt! (Jeg har studert deltid ved siden av 100% jobb, det går det og!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være erlig høres det ut som om du trenger å få en bøtte kaldt vann i hodet så du våkner. Du må rett og slett gjøre noe med livet ditt selv, ikke vent på at mannen skal følge deg på trening eller at drømmejobben skal falle ned fra himmelen.

Hvis du vil studere får du studielån. Det er det mange barnefammilier som har levd på før deg.

Hvis du vil trene gjør du det. Du har ikke for dårlig selvtillit, du er for lat. Om selvtilleten er stor nok til jobb er den stor nok til trening. Bare gjør det.

 

Sex kan du godt ha selv om du ikke har lyst i utgngspunktet. Slutter dere å ha sex kommer dere inn i en ond sirkel der dere heller ikke har lyst og dermed har enda sjeldnere sex. Tving deg gjennom noen runder så skal du se lysten kommer tilbake hos dere begge to.

 

Ta deg også en tur til legen og sjekk at du ikke lider av mangelsykdomer eller noe annet som forklarer apatien din, men sett i gang! Det er du som må leve livet ditt, ikke alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøp deg treningsutstyr å tren hjemme!

 

jeg tør heller ikke gå på treningsstudio alene.

kjøpt med step maskin på obs og trenger step og styrke hjemme og jogger i skogen.

 

jobber du bare 60 % kan du klare nettstudier eller kveldsskole ved siden av.

 

ta tak i livet ditt før det faller helt i grus og du detter inn i en skikkelig depresjon.

 

til slutt vil jeg bare ønske deg masse lykke til, for du kan klare å snu livet ditt til noe positivt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...