Gå til innhold

Jm i annen kommune - barselgrupper?

Anbefalte innlegg

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Jeg var på jormor kontroll i en annen kommune enn der jeg bor. Pga bedre kapasitet og hyggelige folk :) Jeg har også fastlegen min der, så da får de evt. et tett samarbeid ved behov.

Men hva skjer da med barselgruppe? Jeg vil jo gjerne bli kjent med folk i nærheten. Men samtidig liker jeg så godt jm jeg var til! Det er ca 25 min kjøre til jm og lege.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg har også legen min i en annen by, 25 min unna :) er hun jeg har hatt hele livet og er kjempe fornøyd med.

Nå ville jeg ha jordmor der jeg bor pga kortere reisevei, men hun de hadde hadde sluttet har nå ventet i 2 måneder på og få jordmor og fått nå time til hun nye som begynner i begynnelsen av oktober.

Om jeg ikke er fornøyd vil jeg også bytte,men visste ikke at man kunne få jordmor i en annen by.

Hvilken kommune går du til?

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Jordmor informerte meg om at vi har fritt sykehusvalg. (som de fleste vet) Og det samme gjelder for lege og jordmor :) Så du kan bestemme helt selv :)

Skrevet

I Oslo får du barselgruppe i den bydelen hvor barnet går til helsesøster. Sist hadde jeg jordmor i en bydel , men byttet til annen helsestasjon da ungen var født og fortsatte med helsesøster der. Jeg måtte vel gi beskjed på sykehuset hvor de skulle sende papirene tror jeg men ellers ikke noe problem!.

Gjest Hippo ღ
Skrevet

ååå sånn å forstå :) Så man blir ikke med i barselgruppe før etter fødselen? Trodde man traff andre gravide før det :)

Skrevet

Vi flyttet når jeg var 5-6 mnd på vei, men jeg fortsatte til samme jm.

Og når jeg hadde født, ble jeg invitert til barseltreff på helsestasjonen i den nye kommunen vi flyttet til, der jeg bor nå. Så jeg var med i barselgruppen i min kommune.

Ikke vært på barselgrupper for gravide, vet ikke om de hadde det her, så vet ikke noe om det :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...