Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så vanskelig å kle ungen rett. Han har alltid vrt ganske varm av seg, så for mye klær er ikke bra her, men selvsagt ikke for lite heller.

Når det er sol her om morran, så er det fort nede i 2-5grader om morran, men det blir fort varmere utover dagen. De er jo ute i barnehagen, men de er og mye inne i varmen siden de er så små. (1-2år)

Hva ville dere hatt på ungen? :P Hva har deres små på i barnehagen nå?

Idag leverte jeg han i joggesko, sokker, myk dongeribukse, bomullsbody, genser, jakke og strikket lue. Føler at det blir for lite, burde hatt en strømpe og, men det blir altfor varmt utover dagen. Er det frekt å be barnehagen ta av strømpa eller buksa etterhvert når de er inne? Eller tror dere de skjønner det selv? Hahah. Alt man skal lure på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være på den sikre siden idag tok jeg på en ullbody og en ullstilongs (alt av den tynne typen). Så sendte jeg henne inn i det, og la frem flistøy hun kan ha utenpå når hun skal sove i vognen. Håper de skjønner det, tidligere syns jeg de har kledd henne med altfor lite klær.

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er frekt.

Jeg løser problemet med å bare sende barnet i barnehagen med ett lag ull. Han har også et par ulljakker i barnehagen, som han kan ha over om det er behov. Akkurat passe varmt/kaldt som været er nå: Husk at ull regulerer varmen! Særlig ull/silke er både varmende og svalende (ja, jeg vet det er dyre klær, men jeg har heller færre og bedre klær enn mange og ufunksjonelle)

Skrevet

Jeg har variert litt med bomull og ull/silke de siste dagene. Tror det blir mest ull framover. Da sender jeg han inn med ull/silke body og stilongs også henger jeg en toybukse på plassen hans som de kan ta på når de går ut. Så synes jeg de er flinke til å tilpasse om han har jakke eller ikke når han er ute. Men i og med at han fremdeles er ganske liten og sitter mye på bakken syns jeg det er best med stilongs nå. Er også stor fan av ull/silkeplagg. Han blir ikke for varm inne, noe han lett blir med bomullsstrømpebukse.

Skrevet

Vi har brukt strømpebukse de siste dagene. Det er tross alt bedre å være litt varm inne enn for kaldt ute.

Skrevet

Silkeklær til et lite barn? Er det bare jeg som ikke har hørt om dette?

Skrevet

I vår barnehage løper barna bare i strømpebukse og body inne....da slipper de å bli varme inne!!

Skrevet

Her har vi på bare body og joggebukse.. (og jakke + lue såklart)

Han har fleece-sett i bhg, og parkdress.. Så tar de på det som trengs når de går ut, alt ettersom åssen været er..

Skrevet

Vi har på ullbody og ullstrømpebukse stort sett hver dag. Har også en varm gutt, men ulla regulerer tempen fint så han holder seg passe. Leverer han med bukse og jakke på, men dette tar vi av sånn at han kun har body og strømpebukse. Når han er i bhg anser jeg det som deres ansvar å kle av og på etter forholdene. Er jo umulig for oss å vite om ungen er kald/varm i løpet av dagen...

Skrevet

Anonym 22:44 16.09.2011: antar det er snakk om ull/silke-blandingen til feks. Janus og Nøstebarn, det er vel rundt 85% ull og 15% silke. Silken gjør det mer slitesterkt, og har vel noe av den samme temperaturregulerende effekten som ull.

Skrevet

Ja jeg snakker om plagg i blanding av ull og silke. Disse er myke og fine mot huden (fint for barn med sensitiv hud) og ofte litt svalere enn ren ull syns jeg da. Og i alle fall mye bedre enn blandinger av ull og polyamid. Men jeg har faktisk sett rene silkebodyer til nyfødte! De var veeeldig glatte :)

Skrevet

Blir nok til at jeg leverer han med strømpebukse, så får de heller ta av han inne. Er jo skikkelig surt om morgenen her for tiden.

Skrevet

Jeg leverer med body/strømpebukse (ull eller bomull etter temp), jobbebukse og tynn genser. De tar av joggebuksa og genseren etter behov, og når de er ute har hun fleecedress utenpå undertøyet og så utedress. De er flinke til å passe på i vår barnehage. Og, det er ikke frekt å si i fra. Det er jo normalt å må kle av og på lag i løpet av dagen, alt etter temperatur. Slik er det jo med oss voksne også.

Men, ull er jo bra. Varmt når det er kaldt og luftig når det er varmt.

Skrevet

Her kler vi på strømpebukse, og så kler jeg selv av han buksa og genseren når vi kommer i bhg'n slik at han bare springer rundt i body og strømpebuksa :)

Hater selv å fryse så jeg liker å være på den sikre sida, hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...