asdasdfasdf Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Hei, Min lille gutt på 3 mnd har hatt slim i avf i 2 mnd, jeg er veldig bekymret..Det er tatt avf prøver men de finner ingenting... Ingen som har opplevd dette i så lang tid??? Kan det være UVI? Den siste uka har jeg også merket at når han tisser lukter bleien annerledes (medisin lukt)Er dette tegn på UVI? Vi har time hos legen på mandag, men er sååå bekymret.... Han hadde kolikk fram til uke 8, han pleide å skrike minst 10 timer i døgnet... Er det noen som har opplevd noe lignende???
Gjest Madolyn Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Kan det være at han har melkeproteinallergi? Hvis du ammer, så trur jeg at det kan være lurt å styre unna melk i kosten i noen uker og se om det blir noen bedring; www.utenmelk.no har masse bra informasjon. Dersom du gir mme, så kan det være lurt å prøve ut en melkefri variant. Dersom han får påvist melkeallergi så kan du få melkefri mme på blå resept (den er dyrere enn den vanlige). Denne mmeversjonen er mer skånsom for magen enn den vanlige, i tilfelle babyen din har veldig umodne tarmer og derfor har hatt kolikk, og fremdeles har unormal avføring: http://www.nestlebaby.com/no/baby_nutrition/products/product_detail.htm?stage=0&pci=2 Kan jo selvfølgelig være noe helt annet, eller forhåpentligvis ingenting og at det går over av seg selv, men kanskje verdt et forsøk? Håper du får masse gode tips her inne, men når sykehuset har tatt masse prøver uten å finne noe svar, så kan det jo være litt vanskelig å finne årsak.. Går babyen tilfredsstillende opp i vekt; plager magen ham nå? Ang medisinsk lukt på urinen så kan urinens farge og lukt endre seg dersom ernæringen hans endres. Dersom du har mistanke om UVI kan det være kjekt med en legetime kanskje, for å få sjekket det ut? UVI hos gutter er veldig lurt å ta tak i med èn gang.
asdasdfasdf Skrevet 16. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2011 Takk for svar Madolyn! Han fullammes og han reagerer VELDIG på melk, dvs når jeg drikker melk, men ikke reagerer på joghurt eller ost, så jeg spisser ost hver eneste dag(siden jeg liker detså godt). Jeg bør kanskje kutte alt og se??Jeg skal gjøre det!!Takk for tipset... Ang magen..han har myyye luft i magen fortsatt(prumper mye), og avføringen er løs noen ganger...Han gråter noen ganger på grunn av magevondt meeen MYYYE MINDRE enn i kolikktida...
Frøken Tussi Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 Hvis han reagerer på melkeproteiner, så finnes dette også i youghurt og ost. Her hjalp det på mini sin mage at jeg kuttet ut alt som inneholdt melk i ca 3 uker og innførte det gradvis igjen. Dette hjalp masse og magen hans ble mye bedre, han fikk først mildere knip før de gradvis ble sjeldnere og sjeldnere. Han fikk også gradvis mindre luft, så det er verd et forsøk. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå