Gå til innhold

Jente 10mnd, Falt ned ifra foreldresengen !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet sovnet i våres rammemadrasseng på morgenen. Imens fikk jeg gjort litt husarbeid.Jeg Hadde bygget opp sidene med høye puter for sikkerhetsskyld. Men hun hadde kravlet opp mot hinderet som jeg hadde laget og tydeligvis stupt rett ned med hodet på parkett gulvet. Merke i pannen, men ingen kul.

Er nå bekymret for evt.senskader i hodet eller trykk mot nakken....

Er det noen som har opplevd dette selv eller kjenner noen som har falt når de er så små under 1 år ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, vesla mi klarte dette. Gikk helt fint. Da gutten min var liten klarte han å stange hodet i en kommode vi har.

Var sikker på at det hadde gått veldig galt, for han hadde et skikkelig søkk i panna... Gikk helt fint det også, så de tåler utrolig mye heldigvis!

Skrevet

Babyer er konstruert for å tåle litt - samtlige foreldre jeg kjenner (meg selv inkludert) har unger som har deiset i gulvet fra seng eller sofa, og alle lever i beste velgående den dag idag.

Skrevet

Det går nok helt fint, så lenge senga deres ikke er ekstremt høy. Skal litt til å få ordentlige skader av å dette på et flatt gulv. Om hun derimot hadde falt oppå noe hardt hadde jeg vært mer bekymret. Etter hvert begynner de jo å klatre selv, og dette fra litt høyder.

Gutten min falt også fra vår seng i omtrent den alderen. Gikk helt fint heldigvis! Om de gråter med en gang etterpå er det et god tegn:)

Skrevet

Tusen takk for alle som har svart på dette innlegget.

Var bare lbekymret siden de er ikke blitt 1 år, men det har vel kanskje ikke så mye å si alderen .

Takk :)

Skrevet

Den ene gutten vår falt ned trappa da han var 9 måneder gammel. Hadde glemt å lukke trappegrinda. Gikk bra det også, mange kuler i panna da. Ringte legevakta og snakket med de, og de sa at det helt sikkert gikk bra ettersom trappa var laget av tre:) Som de sa, så tåler babyene ganske så mye. Vår andremann falt også ut av senga da han var halvåret. Gikk helt fint det også:)

Det jeg er fryktelig redd for er stellebordet, for på badet er det flisgulv. Det trenger vel ikke gå så bra om babyen faller ned...

Skrevet

hei, dersom du er bekymret for at det kan ha skjedd noe ville jeg dersom det var mitt barn tatt en tlf til lege å rådført meg. Er det noen grunn til at du er bekymret for senskader? virker hun svimmel, dårlig, kastet opp, feber eller noe annet som gjør at du tenker på senskader? i såtilfelle er det bedre å¨rådføre seg med en lege eller annen som kan se på henne. både så du kan slippe bekymringen fremover og at hun eventuelt får den hvilen/oppfølgingen hun trenger dersom det skulle være noe. Virker hun imidlertid akkurat som før: opplagt og slik hun ellers er, har det sikkert mest sannsynlig gått veldig bra, jeg er enig i at barn som regel tåler en trøkk- så du som kjenner barnet må nesten bestemme deg for om du tror eller ikke tror dette kan ha gått galt.

Håper det står bra til med deg og barnet i kveld:-)

mvh

Skrevet

Nei, har ikke merket noe uvanlig med barnet. Er ikke så godt å si om hun har hodepine eneste. Men tenker på om dette fallet har noe med hode når de blir eldre og skal på skole, konsentrasjonen og læring.... Og nakken sin, at det utvikler seg feil... Men har ingen erfaring og det går vel bra og mer fall vil det vel bli utover årene:) va bare så dumt, tenker at det hadde vært bedre når de er blitt over 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...