september troll på vei;) Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Idag er termindagen min!!! Tror ikke jeg har sett noen andre med termin idag her inne! Jeg er ivrig leser! Og blir sikkert også ivrig skriver de kommende dagene! Andremann på vei! En jente venter jeg! Det er rart å komme til den magiske datoen! Jeg vet jo at jeg ikke kommer til å føde idag! Men nå blir det liksom tyngre å vente. Nå er det HELT sikkert rett før! For tre uker siden var det ikke det!! D kunne det være 5 uker til og! Noen som skjønner hva jeg mener?! Jeg er klar som et egg! Har masse ubehag og vondt i magen! Murringer, kynnere, og stoooore bevegelser fra mini! Hun hikker endel, så det er vel ikke noe tvil om at hun trives! Gikk fem dager over sist! Går sikkert minst det nå og! Blir glad for alle som vil "lide"sammen med meg! Så spennende med dere som jeg har fulgt nå på slutten!! Miepia du et vel også rett før meg!! Måtte i alle som venter i siste runde, få en avklaring snart! Hurra for oss;-)
mornr2 Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Masse lykke til! Jeg hadde også termin den 16, men snek litt Fikk ei prinsesse! Gled deg masse!! ;-)
Fia74 Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Jeg hadde termin i går men fortsatt ingen bebis. Pendler mellom å tenke at ting tar den tid det tar, til å holde på å gå i frø av utålmodighet. Synes nesten at kynnerne har avtatt litt de siste dagene:-( Det er fortsatt masse aktivitet i magen, så bebis har det nok bra, men det hadde vært ok med klare signaler på at noe snart skal skje. Nå har jeg mye ubehag men sånn har det vært så lenge at det ikke gir meg de helt store forhåpningene. Jeg har som deg, september troll på vei;-), vært ivrig leser en stund. Satser på at det ikke blir så mye lengre men forbereder meg på at det kan ta tid. Utrolig surt å være på overtid for første gang nå med nr 3. Og litt urovekkende siden jeg vet at han er en stor gutt. Håper det snart skjer noe for oss begge:-)
september troll på vei;) Skrevet 16. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2011 Sånn føler jeg og! Ikke noe nytt ubehag liksom! Kanskje noe mer stikk i skjede og sånn, men er liksom ikkr noe som gir de store forhåpningene! Murrer Feks masse nederst i magen akkurat nå, men det går helt sikkert over når jeg står opp! Dessuten er det mer konstant og ikke takvis;( Syns du det var tungt å gå over dagen din da fia 74? Jeg fikk ei 4 kilos jente sist selv! Og denne er visst minst like svær! Men der tar de jo endel feil da;) HvordAn var de andre fødslene da?! Like? Hvilken var værst? Jeg er så spent! Husker så utrolig lite fra forrige gang. Føler den er en eneste stor sky av vondt, og pusting og lystgass! Og da jeg fikk henne opp til meg, blei det bæbu til operasjon, så jeg husker ikke den følelsen heller... Men denne gangen! Da vil alt bli topp! Hva tenker du om igangsetting og sånt da? Til deg deg som sneik!! Det er deg vel unt! Kos deg;)
Fia74 Skrevet 16. september 2011 #6 Skrevet 16. september 2011 Ikke særlig særlig å gå over termin nei. Kjenner at jeg er litt engstelig for hvor stor babyen blir før han bestemmer seg for å komme ut. Vekstestimering tre uker før termin viste at han var 3500 allerede da, noe som tilsier 4200/4300 til termin....... Min førstefødte var ca 3600 og fødselen var en fantastisk opplevelse:-), mens nr 2 var 4200 og lå med nesetippen oppover og da skar alt seg og endte med hastesnitt.....jeg og husker den opplevelsen som en stor sky av vondt...og så lettelse når ble besluttet snitt og babyen kom ut. Fastlegen min ba klinikken vurdere snitt denne gangen m tanke på hvordan det gikk sist. Klinikken mente derimot at selv med den størrelsen de målte nå er det best å forsøke med vanlig fødsel...jeg er litt ambivalent. Ønsker helst å føde normalt men ikke hvis babyen er alt for stor......jeg håper i alle fall at det ikke går for lang tid til de eventuelt setter meg i gang hvis det ikke skjer noe i løpet av dager..baby på over 4500 er en skremmende tanke (jeg er 1,63). men så er det de nevnte feilmarginene da..en vet jo aldri. Enn så lenge prøver jeg å tenke at alt ligger til rette for nok en flott fødsel, med flinke jordmødre og en god epidural;-) For din del så er det heldigvis sånn at de aller aller fleste får en mye bedre fødsel nr to enn nr en.....det er jo oppmuntrende å tenke på.....ting skal jo vanligvis gå raskere og enklere gang når to....hva tenker du selv? Engster du deg eller er du ved godt mot? Og ja, alle snikere er det vel unt her inne...herlig å lese hvor fint de fleste har det når ting endelig har skjedd:-)
september troll på vei;) Skrevet 16. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2011 Jeg hadde og vektestimering i uke 36 og samme resultat som deg, men jeg er ikke så bekymra for at hun er for stor. Jg er mer bekymra for komplikasjoner i etterkant. (siden det var det som skjedde sist). På den annen side, tror jeg ikke det vil skje igjen. Jeg pendler litt, men er egentlig ganske positiv. Men jeg er en relativt stor dame selv også, så jeg har ikke dine små mål og bekymre meg for;) Må si jeg er motivert til å føde vaginalt. Og jeg gleder meg til å se hvordan jeg håndterer det denne gangen. Har hatt endel murringer og mye vonde kynnere de siste ukene, og regner jo med at dette må ha hatt noe for seg. Hvis ikke kommer jeg til å bli DØDS skuffa. Jeg er stoooor tilhenger av smertelindring, men syns desverre ikke epiduralen hadde noe særlig effekt. Det var liksom ikke bare fryden, da jeg fikk den. Men derimot hadde jeg aldri greid meg uten lystgassen. Men den blei jeg liksom litt full av. Og da blir alt så blury... Men den må jeg ha uansett altså Full eller ikke full! Jeg håper vi får fine opplevelser! Og at du ikke får en til med nesa i sky, eller andre kjipe tilleggsting. Også får vi tro at kroppen din er beredt for det meste, siden du har fått to barn før! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå