Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 3 mnd og det ender alltid med hyyyyl. Må nå bruke balje som står på gulvet siden han er så lang. Jeg er ikke så hysterisk at han må bade hele tiden,men det hadde jo vært koselig om han skjønte hvor deilig det egentlig er:)

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, prøver meg med noen tips.

Kjappe bad er sikkert lurt, bare noen få minutter så du får vaska over det verste. Og noe å leke med kanskje? Han holder vel ting i hendene. Litt plasking med beina før han settes nedi. Og senke han forsiktig nedi. Være helt sikker på at vannet ikke er for varmt..La han sitte mer enn han ligger, ikke la han få følelsen av at han glipper ut av ditt tak. Legge et håndkle i bunn av baljen så han ikke sklir. Holde han sånn at du ser han i øynene, du må smile og formidle at dette er moro. Ikke vise at du er bekymret.

Har gjort noen feil her. Han har ikke alltid likt badeseansene, og det har ikke jeg heller. Men det kommer seg. Og så er det ikke bra å vente for lenge mellom hver gang så de venner seg helt av med det heller.

Skrevet

Her ble gutten vår mye mer glad i å bade etter vi hadde vært hos mine foreldre en uke, hvor moren min og jeg badet sammen med ham i badekar hver kveld hele uka. Han kosa seg, fløt rundt i armene våre og var helt salig - spesielt om han fikk ha ørene under vann, og også når vi satte på boblebadsdysene - minner kanskje om hvit støy fra livmoren?

Når vi kom hjem så var det hvertfall mye mer populært med badebaljen, selv om han definitivt koser seg mest om han får være i badekar sammen med oss. Babysvømming har også gjort ham mye mer avslappet i vannet.

Ellers syns han det er stas å halvveis sitte i balja - da får han se hva som er rundt seg i rommet, og han får se vannet han sitter i. Om babyen legges horisontalt ned i balja så vet de jo ikke helt hvor de er, eller hva som skjer, og dette kan nok være med på å skape uro.

Skrevet

Mini hadde en periode der bading besto av hylskriking og rask vasking. Når jeg hadde lavere temp på vannet enn vanlig og hadde badeleker i baljen ble bading koselig igjen igjen. Gikk fra 37 grader til 34/35 grader. Jeg målte både med termometer og med hånden for jeg er livredd for å ha for varmt vann. Du kan prøve deg fram og se om det er noe som hjelper. Noen liker varmt vann, mens andre foretrekker kaldt vann, ser ut som om det kan gjelde babyer også. ;)

Skrevet

Ta han med deg i dusjen. Rett og slett. Eldstemann hatet balja og elsket dusjen.

Skrevet

Skriver under på dette! Gutten vår liker IKKE å bade, blir redd og hyrgriner. Å dusje sammen med ham går helt fint, får til og med vasket håret og innimellom alle hudfoldene. Bare kos :)

Skrevet

Tusen takk for svar:) Tror kanskje jeg skal ta han med i dusjen neste gang:)

jeg må vel også prøve og bade han litt oftere,så han ikke glemmer mellom hver gang hvordan det er. Lille tullebukken,bading som egentlig er så avslappende og deilig. Kan jo hende han vil like det litt bedre når han kan sitte selv for jeg merker jo at han blir litt redd og stiv i kroppen når jeg holder han....

Skrevet

la han sitte mer enn ligge. Funka her når det ble sutring ved badetider:) kjøpte en sånn dyp badebalje ;)

Skrevet

Vår lille gutt likte heller ikke å bade. Vi begynte å dusje han istedet, det fungerte helt fint. Etter noen måneder begynte vi å bade han igjen, da var han så stor at han kunne sitte i baljen, tror det var det som hjalp. Nå elsker han å plaske og bade, og protesterer når vi tar han opp av baljen.

Skrevet

Jeg tok han med inn i dusjen som noen her foreslo og det funket kjempe fint,hurra:-)

Skrevet

Ene gutten vår likte ikke å bade da han var liten. Vi gjorde som noen nevnte over her, tappet i badekaret og badet sammen med ham. Han var tydelig utrygg i situasjonen, men etter å ha badet sammen med ham en tre-fire ganger så var det stas å bade:)) Dette hjelper vel ikke dersom du ikke har badekar...

Så fint at det fungerte godt med dusjen for dere da:)) Bare husk at babyen kan bli veldig glatt.

Skrevet

jenta vår likte heller ikkje å bade, heilt te me prøvde tummy tub. (eller me brukte vaskebøtta:)) då va d plutselig kjekt. etter ei lita stund prøvde me med balje igjen, å då gjekk d heilt greiit. nå elske hu å bada!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...