mon76 Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 har vore til 6-vekers kontroll i dag og da sa legen at vesla har navlebrokk....nokon andre her som har opplevd det? Eg har jo lagt merke til at navlen står ut, men eg trudde det var vanlig. Bør eg vera forsiktig med vesla når ho skrike, at ho ikkje må skrika så mykje? Huff syns detta var litt ekkelt, sjølv om legen seie at ho har ikkje smerte og at den forsvinne av seg sjølv etter kvart.....Hadde vore greitt å høyra fra nokon som har erfaring med navlebrokk
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 Mini her hadde navlebrokk. Han var prematurfødt, 3 mnd. før tiden. Og det er veldig vanlig at premature får navlebrokk. Og det var ganske så stort.... På 6 ukers kontrollen sa legen at dette var nok så stor at det trengs nok en operasjon. Dette gjør de ikke for barnet er 2 år. Men han synes det var så stort at det nok ikke kom til å gå bort av seg selv..... Men det har det altså gjort:) Sakte med sikkert bel det mindre:) Mini virket aldri plaget av det, var bare litt ekkelt å se på når han gråt og den på en måte fylte seg opp og så ut som det skulle sprekke. Noe det selvsagt ikke gjør!!! I etterkant må jeg bare være litt ekstra nøye med og rengjøre navlen, for han har jo litt ekstra hud. Noe som går fint med litt babyolje:)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 Men jeg har fått navlebrokk, og må nok operere bort mitt.....hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå