Gå til innhold

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Ang. skole og et barn til...

Anbefalte innlegg

Jeg er 27 år og ikke begynt på utdanningen min enda. Rett og slett fordi jeg ikke har visst helt hva jeg vil og valgte å få barn først. Hun er halvannet år nå. Samboeren (far til barnet) skal begynne på plattform, så mulighetene for å flytte og bedre økonomi gir meg større muligheter med tanke på studier. Har veldig lyst til å begynne neste år. Men har også lyst på et barn til i nærmeste fremtid, vil ikke ha et stort mellomrom i alder. Hva ville dere gjort, begynne å studere mens vi prøver å få barn (jeg må ha "hjelp" så kan ta litt tid), jobbe og få barn før studier eller studere ferdig og så få barn?

Fortsetter under...

Annonse

Ja, for man får plass på høyskoler/uni i midten av september........! *sarkastisk*

Jeg er student og har fått barn under studietiden. Det har gått veldig fint! Far har tatt mye permisjon og vi får mye tid sammen hele familien, samtidig som jeg får gjort mitt på skolen. Null stress! :-)

Åja, da er jeg med. Vi må fremdeles flytte. Det er ingenting i denne byen jeg er interessert i å studere. Vi er nødt til å flytte litt på oss, når samboer begynner på plattform blir han med hvor jeg vil studere.

HI

Eh......JO, det er vanskelig å amme når du ikke har barnet hos deg. Men du kan jo velge å ha kortere dager, pumpe deg, la far komme til skolen med barnet, gå hjem å amme i pauser, gi mme, studere hjemmefra enkelte dager etc etc etc. Det blir vanskelig hvis du gjør det vanskelig, og det blir lett hvis du er innstilt på at det skal gå:)

Annonse

Hun som bor over meg er student med en liten baby på 3 uker. Far skal ha hele permisjonen og hun skal fortsette på høgskolen. Hun har ikke så mange forelesninger i uka (kun på tirsdag og onsdag) og når hun har forelesning så er far og babyen med. Ja, kanskje litt knotete, men det fungerer. Og resten av uken kan hun være hjemme med far og babyen + at hun får tid til å lese også.

Jeg har 3 venninner som alle har studert fulltid mens far har tatt hele permisjon (minus de 6 ukene) og mor har fullammet. Far har kommet til skolen i lunsjen for mating. Har aldri hørt at noen av dem har hatt noe problem med det

studer nå!

Jeg tok en stor lederjobb rett etter fødsel. Mannen tok permisjon og kom ned til meg på jobben for amming + at jeg pumpet meg i pauser (dette kunne mannen gi til babyen når jeg ikke kunne amme.

Full ammet i 6 mnd, del ammet til barnet var 1.5år.

Jeg har hatt flere venninner som har gjort det samme, studert eller jobbet, mannen hat tatt permisjonen, men stillt opp på jobb og skole for amming utover det vi har pumpet oss og barnet da kunne få flaske.

Så lenge det går på den økonomiske delen så få et til barn uviss det er det dere vil;) lev livet ditt og gjør ting i den rekkefølgen du og samboeren din ønsker, dere klarer det meste som dere vil og bestemmer dere for og klare;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...