Gå til innhold

tilbake her etter ma

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter 7 mnd med prøving ble vi overlykkelige da vi ble gravide. men hadde privat ul nå i uke 11 og det hadde stoppet og vokse i uke 9+4.

hadde utskrapning i dag,så enda en stund til vi kan prøve igjen,men kan nesten ikke vente. vil bare bli gravid igjen!! håper det kan lette på følelsene jeg har nå.

om noen andre har hatt ma blir jeg glad om du kan fortelle hvor lang tid du blødde etterpå og når mensen kom igjen, og når dere prøvde på nytt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei kjære deg! så leit at du mistet spiren din!

jeg opplevde ma i mars m utskrapning sånn som du har hatt. blødde vel ca en uke jeg da, men bare litt- ikke like mye som ved mens. Fikk TR igjen 6 uker etter. Begynte prøvingen igjen med det samme egentlig, hadde positiv test og to fine gravideuker nå i august, men det endte i en sa i uke 6. Er i ventemodus nå og håper TR dukker opp igjen snart!

Jeg har begynt med akupunktur og lagt om kosten nå de siste ukene... vil ha best mulig grobunn for en ny spire!;) har blitt anbefalt av aku å vente minst 6 mnd på å prøve igjen, men vet ikke om jeg klarer å vente sååååå lenge!

ønsker deg styrke og sender varme klemmer og støtte:) Bruk den tiden du trenger på å hente deg inn igjen. ikke stress med å bli gravid igjen! kroppen må få ordne opp litt først;)

klems

Skrevet

så trist at du mistet enda en gang:( håper egentlig på å få mensen fort tilbake, legen sa jeg burde vente to mensener før vi prøvde igjen. men ser noen prøver med en gang. tror jeg får ta det litt som det kommer. vil ha en mens først iallefall,tenker at slimhinner osv må få bygge seg opp.

kjipt å miste noe en ønsker seg sånn. blir "gal" om jeg må vente et år på å bli gravid. syntes 7 mnd var lenge.

håper vi begge får ny spire før året er omme og at den sitter tiden ut:)

Skrevet

Hei, føler med deg. Hadde MA i april og er nå inne i 3pp, ikm til mandag... Jeg blødde i et par uker, ikke mye og fikk mens etter et par mnd. Venting er vanskelig når det er noe en så inderlig ønsker seg.

Jeg har to barn og en ma, alle ble til på første pp, så jeg har jo vært veldig heldig der. Nå er vi på vår 3pp og jeg begynner å fornemme at ting kanskje ikke blir. PGA vår alder har jeg(!) satt en grense og tror ikke det blir mer enn 2 pp til. Blir det ikke lykke til da, får jeg kose meg med de to herlige ungene har(begynner å bli store da da;)).

Ønsker deg masse lykke, håper vi alle feirer jul med nettopp ballongmage:)))

Klem

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen at vi burde vente til jeg hvertfall hadde hatt en mens,jeg spørte han rett ut om vi måtte det da jeg gjerne vil prøve så fort som mulig igjen,han sa om vi hadde "dårlig tid"(:))kunne vi prøve igjen når blødningene avtok og jeg trengte ikke vente til neste mens,så jeg ble utrolig happy:)Dette har vist mest med psyken å gjøre ikke kroppen,så ingen skade kan skje ved å prøve med en gang igjen.Så vi er i gang igjen med en gang blødningene stopper.Ble så glad første gang jeg fant ut at jeg var gravid så fælt å få beskjeden om at man plutselig ikke er det..jeg mangler noe der inne liksom og klarer ikke vente..

Skrevet

tror i forhold til psyken så blir den bedre jo mindre jeg må vente på prøvingen. er jo utolmodig allerede enda jeg tok utskrapingen i går..:P

Jeg syns jeg takler maen ganske bra, men tror jeg innimellom vil bli plutselig trist når jeg ser andre gravide,babyer og alle tankene om hva vi hadde drømt om som ikke ble noe av.

Men-det har ikke noe med slimhinnene el noe inne i kroppen at de må bygge seg opp igjen altså? at det feks. kan øke sjansen for en ny ma el sa hvis en ikke har hatt mensen to gang først?

Tror jeg venter til jeg har hattt en mensen og så kjører vi bare på;)

Lykke til alle sammen, vi skal få det til igjen! Og da med en baby som resultat til slutt!

Skrevet

legen sa til meg at om vi valgte å prøve igjen før mens,ville jeg ikke ha noen større sjans for SA/MA .

Men er det mindre sjans for SA/MA igjen etter man har hatt en?Mener jeg har lest dette på nettet.

Har også lest en del innlegg hvor man etter en SA/MA har blitt lett gravid igjen og at de fleste har da fått barnet på dette forsøket.

Jeg ble gravid på første forsøk denne gangen men som sagt ble det jo borte igjen,men er sjansen min stor for at det vil gå kjapt igjen?er så redd for at det vil ta lang tid ,hører om folk som venter i månedsvis før det sitter..

Skrevet

Jeg tror sansynligheten for sa og ma er 25%? sansynligheten er like stor/liten hver gang. tror det blir det samme som om en kaster terning,sansynligheten er 1:6 på hver kast. altså like stor. Men du kan nå prøv så ser du at det er (dagligdagstale)liten sansynlighet for at du får nettopp 2 6ere på rad;) Tror vi bare må prøve så godt vi kan og glede oss den dagen vi blir gravide på nytt,og tenke at en ikke vil kaste bort tid på å være bekymret når det kanskje ikke er nødvendig.og heller ta sorgene og bekymringene om det skulle skje noe igjen når det faktisk skjer. Vet ikke om jeg greier det,men håper det,litt trist å skulle gå gravid i 9 mnd og ikke kunne glede seg over det:)

Skal dere prøve med en gang?

Tror kroppen er mer innstillt på graviditet og at det dermed er litt lettere å bli gravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...