Gå til innhold

Barn SKAL IKKE i barnehagen når de er syke!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hva som er så vanskelig å forstå med dette! Reglene er krystallklare! Feber = 24 timer feberfri før bhg. Oppkast = tilbake i bhg når allmenntilstanden er ok. Diare = 48 timer hjemme før retur i bhg.

 

Disse reglene er til blant annet for at sykdommer ikke skal spre seg. Hvis ALLE kunne ha fugt reglene så hadde det kanskje vært mindre sykdom rundt om kring i barnehagene?

 

Jeg hører flere sier "hun/han var i god form i ettermiddag", men det er hjemme. Tempoet er noe helt annet i bhg. Dessuten kan formen gå litt opp og ned på samme dag, hvorfor ikke la barnet få den dagen hjemme da?

 

Senest i dag så jeg et innlegg her hvor en mor forklarte at hun ikke ville ha jenta si ute mer enn i 15 min fordi hun ikke var helt i form, pluss feber, men allikavel er tanken om å sende henne i bhg der.... Da tenker jeg; Hvorfor det? Hold barna hjemme når de er syke og har dårlig allmenntilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Reglene er krystallklare! Feber = 24 timer feberfri før bhg. Oppkast = tilbake i bhg når allmenntilstanden er ok. Diare = 48 timer hjemme før retur i bhg"

 

Vi har IKKE de samme reglene i vår barnehage! Så reglene du lister opp er vekne krystallklare eller universale regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er foreldre som forlanger og forventer at vi skal holde deres barn inne fordi det har vondt i ørene, er forkjølet eller rett og slett ikke er i form.

 

Flere enn en gang jeg har sett stikkpille bæsjet ut igjen etter foreldrene har levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har de samme reglene. Barn som ikke er friske nok til å være ute, fungere ordentlig i barnehagen eller hatt feber dagen før har ingenting i barnehagen å gjøre. Det har jeg gjort klinkende klart for foreldre på min avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med HI

 

Men det er mangen som tror at arbeidsgiver kommer til og sende deg ein 10 000 kr sjekk for at du sender barnet i barnehagenn siden han har feber. Ånder for arbeid men tenker ikkje at arbeidsgiver kun følger regler til punkt og prikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig at hvis barna er skikkelig syke har de ingenting å gjøre i barnehage. MEN de ansatte må også forstå at almenntilstand kan endre seg fra morgenen til de har kommet seg i barnehagen- og i den grad barnet virker i ok form er man faktisk nesten tvunget til som arbeidstaker å ta noen sjanser på at de holder seg i form resten av dagen- 10 dager med sykt barn er utrolig lite, og brukes opp veldig fort. Tenk bare hvis barnet får vannkopper- da er plutselig 5 dager brukt opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt rett at syke barn ikke skal i bhg.

 

men 24 regelen med feber er ikke noe som er "pålangt" en skal gå ut i fra allmenntistand.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender ikke mine barn i barnehagen dersom de er syke. Håper ingen andre gjør det heller i mine barn sin barnehage. Min sønn er hjertesyk, og en influensa er farlig for han. Det er også et annet barn som er kronisk syk som går der. De skal ikke bli smittet fordi folk ikke gidder og holde sine syke barn hjemme.

 

Barn kan bli for syke (frisk når de blir levert, får feber senere), det kan jo selvfølgelig ingen ha kontroll på. Men vær så snill, når dere vet at barna deres har masse bassilusker i kroppen, hold dem hjemme. Det er så unødveldig, og i noen tilfeller livstruende for andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet kan også få sykemelding, sånn at foreldrene ikke bruker av de 20 dagene, ved f.eks vannkopper eller andre langvarige sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det er så klokkklart for deg, men ikke for legestanden. Allmentilstand, allmenntilstand og allmentilstand er hva man ser på når det gjelder unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, HI.

Men..jeg tror ikke det hadde blitt så mye mindre sykdom i barnehagen dersom alle fulgte disse reglene. Sykdom er ofte på sitt mest smittsomme rett før det bryter ut, og da har barnet kanskje smittet mange allerede før barnet selv blir sykt.

At foreldre sender syke barn i barnehagen er for meg hårreisende! Jeg synes det er fælt når mine barn er syke, det kunne aldri falt meg inn å sende unga i barnehagen da. Da vil jeg selv passe på barna mine og se til at de har det så godt som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krystallklare...,er ikke helt enig i det.. I barnehagen der mitt barn gikk fr (har skiftet) , så hadde noen av de ansatte egne barn i barnehagen. Det var ikke uvanlig at deres unger var i barnehagen når de var full i vannkopper, fra det brøt ut til de var frisk. At de andre barna ble smittet, så de ikke som noe problem

Var mange som sendte barna i bhg med både feber og andre sykdommer.

 

Dette var en privat barnehage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...