Gå til innhold

Vaske joggesko i vaskemaskin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uansett om jeg prøver å tørke joggesko/fotballsko/sykkelsko så fort de har blitt svette og våte så lukter det høgg av de.

 

Så spørsmålet sier seg vel selv, kan jeg ta de i vaskemaskin i ny og ne? Kan vel uansett ikke ta de på 60 grader og drepe bakterier som lager stanken, men blir vel LITT bedre av en runde på 40? Eller ødelegger jeg de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ha i allefall tatt joggesko i maskinen :-) Det gikk bra, katte tiss lukten gikk ikke bort da. Lurer på om jeg tok de på 30 eller 40 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker joggesko på 40 grader i maskinen. Ikke alle sko tåler det ( de som er av skinn tåler det ikke), men med de fleste går det greit og de er like fine. Dessuten, når de lukter så ille så er det rett før de går i søpla uansett, så da er det ikke noe tap om de går i stykker i vaskemaskinen.

 

Har du prøvd å skifte såler, forresten? Det finnes "antiluktesåler". Det kan også hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke vasket fotballsko med knotter, de er harde og ikke bra for vaskemaskinen. Da ville jeg ihvertfall passet på at de lå pakket inn i noe og ble der under hele vasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du joggesko med demping i såla, ryker dempingen i vaskemaskina. Er ikke dempingen så viktig, kan du kaste dem inn i maskina på 40 grader.

 

Har du vurdert fryseren for å drepe litt bassilusker. Går an å kjøpe noe lukthemmende spray til å spraye skoene med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørketrommel, går det an? Bra innlegg om det faktisk går an.

 

Min datter plumpet ut i en stor dam med fiskeavfall. det luktet ikke godt.

 

Joggeskoene ble vasket på 40 grader i vaskemaskinen (helt vanlig joggesko til 5åring i normal billigkjede butikk).

 

Vasken gikk bra, joggeskoene ser ut som vanlig og lukter ikke. Dog har de brukt snart 4 dager på å tørke opp på varmekabler på bad.

 

Kunne jeg puttet de i tørketrommel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...