Gå til innhold

Jøss...det gikk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg igår om at vi brukte evigheter på at snuppa skulle sovne på kveldstid. Etter å ha lest nån innlegg her inne prøvde jeg å bare legge henne etter at hun hadde fått spist og rapt. La henne i senga, sa god natt, ga henne smokken og gikk ut. Gikk en halvtimes tid med litt surking og inn for å gi henne smokken noen ganger. Vel etter en halvtime ble det jaggu med stilt. Måtte liste meg inn for å se og der sov snuppa. Og det for helt egen marskin. Har bysset og lullet og trillet på henne for å få henne til å sove på kvelden. Får håpe det fortsetter slik :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, så sprøtt!

Jeg prøvde akkurat det samme i går, inspirert av innlegg her inne. Og det funka for meg også! Se innlegget mitt lenger nede som heter noe sånt som "Tør ikke tro at dette fortsetter. Ang innsovning"

I dag sovna han da jeg ga han kveldspuppen og fortsatte å sove etter at jeg la han ned (gidder jo ikke vekke han for at han skal sovne sjøl;) Eneste kjipe er at han ikke fikk rape, men håper han ikke får vondt i magen allikevel.

Lykke til videre, dette skal gå veien for oss begge!

Skrevet

Så bra!

Det er egenlig sånn jeg gjør også. Han er 6,5 mnd nå. Ammer han, setter han på fanget mitt så han får rape, pusser tennene, går straks og legger han i senga, kysser han og da blir han så blid, og så sier jeg godnatt og går raskt ut og lukker døra. Går helst et stykke unna så han ikke hører meg. Han pleier å sovne selv ganske fort, dersom han er skikkelig mett og ikke overtrøtt. Vi har babycall på så vi hører med en gang hvis han sliter med å roe seg. Da går gjerne pappaen og tar han opp, da kommer det kanskje en rap. Og så roer han seg igjen og sovner.

Dersom vi holder oss i rommet eller innenfor "hørevidde" er det mye verre å få han til å sovne selv.

Skrevet

Å, så deilig!! Håper på deres vegne at det fortsetter! (og at min baby gjør det samme snart;) Kan jeg spørre hvor gamle babyene deres er? :)

Skrevet

Hun er 4,5 mnd. Tør ikke håpe på at det samme skal skje i morgen, men får håpe :)

Skrevet

Så bra!! :)

Samme her. I går tok det 1 time og 25 minutt før han sovnet, i dag tok det bare 45 min :D

Skrevet

Så bra! Får håpe det holder seg.

Tror det beste er å være litt konsekvent. Ikke bysse og lulle så altfor mye når de skal legge seg og gjøre så mye ut av det.

Nå er vår bare 6 uker, men her er det et siste kveldsmåltid, så sjekke bleie en siste gang og rett i seng. Legger han ned, brer over med dyne, slukker lyset og sier "Nå er det natta!". Og det blir sjelden protester på det. Klart, ligger jo og lager alle de snåle lydene sine i senga; grynter, smatter, puster og peser, men skriker ikke. Lar han bare holde på og etter litt sover han dypt. De få gangene det blir protester har vi ikke tatt han opp, men latt han skrike. Og da har det som oftest gitt seg ganske fort av seg selv.

Lykke til videre du også!

Skrevet

Så flott Carina:)

Håper det fortsetter slik-klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...