Gå til innhold

Hvilken farge ville dere ha malt en tripp trapp stol?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

så flink du er!

Dersom jeg først skulle pusset opp en tripp trapp stol ville jeg gjort den litt personlig. Jeg tror jeg ville malt den hvit og brukt en annen farge som står i stil til møblementet deres og malt noe på den.

Jeg malte en vanlig trestol hvit en gang og kjøpte en sjablong med hoppende frosker fra panduro. Malte froskene lyseblå. Det ble veldig fint, og fikk masse skryt for den.

Evt kan du kanskje male navnet hans nedover på den ene siden og fødselsdato på den andre? Eller på baksiden, der er det jo to "planker"...

Om det er uaktuelt å personliggjøre den, ville jeg malt den svart som de andre stolene rundt spisebordet.

Selvom jeg er litt stolt over froske-stolen min, må jeg nok innrømme at det ikke har så mye med kreativitet å gjøre. Jeg malte jo bare stolen hvit og brukte en sjablong... Ikke noe hokus-pokus i det hele tatt. bare pass på at froskene ikke blir for tette, at det er masse "luft" mellom de. Plasser de litt sånn villt rundt, hoppende i den ene og den andre retningen.

Vet jo ikke om de har den type sjablonger lenger da, men de har helt sikkert noen andre fine på Panduro. Helt enkle stjerner (kanskje i ulike størrelser) hadde også vært kult:)

Annonse

Jeg ser du ikke vil ha blått, men jeg ble veldig fornøyd med en blåfarge vi brukte på sprinkelsenga til gutten vår. Den ligner kanskje litt på den blåfargen på menyen på siden her (dinbaby.com). Den er litt blågrønn/turkis-aktig.

Syns det frisker opp hvis innredningen forøvrig går mye i svart og/eller hvit.

Jeg tenkte at jeg ville malt den hvit for bare noen få mnd tilbake, men nå har jeg bestemt meg for at vi skal ha en fargerik en, som "kræsjer" litt med resten. Kanskje tar jeg den blåfarga vi malte sprinkelsengen i, eller svart. men så har vi hvite spisemøbler.

Gult kan være kult, men da må man være litt modig ;) Jeg syns det ser stilig ut når andre har et eller annet innslag av gult i møblementet sitt, men selv er jeg ikke heeelt der ennå ;)

Enig i at det kan være kult med sjabloner, eller at du printer ut et bilde av sønnen din og legger på stolen for så å bruke decoupagelakk over (kjøpes i hobbyforretningen). Da kan stolen være hvit, også kan man bruke svart/hvitt bilde f.eks.

Finnes også tapeter, papirer i alle slags mønstre som man kan bruke på "trappetrinnene" og lakkere over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...