Gå til innhold

To eggløsninger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, nå blir jeg snart smårar her..

Tok ut hormonspiral i juni, og syklusene har vært litt annerledes enn før. Før jeg fikk barn hadde jeg alltid mye el smerter og mye el slim, satt inn spiral på seks ukers ktr, og tok den ut nå ett år senere.

Nå kjenner jeg litt el smerter, men har ikke noe slim lenger:(

Vi har nå prøvd i 3 pp, men ikke noe har skjedd.

Har drukket masse grapefruktjuice for å få mer slim, men neida... hjelper ikke.. Så jeg bestilte en del el strimler for å teste den mnd her, siden syklusene har blitt kortere også. Forrige var på 25 dager.

Nå hadde jeg første dag i mens 31. august og begynte med el tester på dag 7 etter 1. mensdag. På dag 8 var streken svak, men dag 9 nesten like sterk som kontrollstrek og jeg var veldig kåt, åpen og mye utflod. Følte stikninger og at jeg hadde el. Da hadde vi samleie ett par ganger...

Testet noen dager etterpå og da var testen helt hvit. også dagen etter igjen..

Nå idag, en uke etter el har jeg mensmurringer, oppblåst mage, plutselig veeeldig kåt og tok en el test for moro skyld og den var kjempepositiv!! :P Hva skjer?

Måtte jo kjenne på tappen, da den pleier å være lav og åpen ved el, men nå er den kjempehøy, litt hard og kjennes lukket... selvom jeg syns d er vanskelig å kjenne dette...

Kan man ha to el på en mnd?

Kan egget har prøvd å bli sluppet sist uke, men ikke blitt sluppet før nå?

Hadde bittelitt el slim for en uke siden, og bittelitt el slim idag??

Mannen er selvfølgelig bortreist, så ikke mulig med noe moro på flere dager, derfor håper jeg ikke dette er el.., men har så sinnsykt murringer... og skjønner ikke den testen??

Anyone???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være at kroppen prøver å slippe egget, men ikke fikk til forrige uke. Kanskje egget blir sluppet nå? Jeg temper i tillegg til el-tester, på denne måten får jeg bekreftet at egget virkelig hadde blitt sluppet.

Skrevet

el tester kan også få utslag ved graviditet :)

spennende ;)

Skrevet

jeg tenkte også graviditet da jeg leste innlegget ditt.

Beskrivelsen av tappen er som ved graviditet så vidt jeg vet. fortsett å teste hvis du vil. ved graviditet vil iallefall el tester fra billigetester bli sterkere og sterkere. når du er klar til å teste rundt ikm så er sannsynligvis teststreken sterkere enn kontrollstreken:)

Skrevet

Tusen takk jenter:)

Tør ikke håpe på graviditet men...

står jo på testen at begge strekene må være like sterke for å påvise el, men så har jeg lest her inne at mange aldri får helt like sterke streker.. men jeg hadde nesten like sterke i ett par dager, også helt hvit en ukes tid. Men nå like sterk ikveld. Tok en gravidtest ikveld også, men den var blank:P

Vil el test påvise graviditet før grav.test?

Skrevet

jepp, det vil de:) derfor du burde fortsette å teste litt;)

krysser fingrene for deg!

Skrevet

Klart man ka ha 2 eggløsninger. Hvis begge egg blir befruktet får man jo toeggede tvillinger. Det er sånn det fungerer!

Skrevet

Ja, men med en ukes mellomrom?

Nå er jeg veldig spent her...

Ikke mulighet for noen tvillinglaging, siden mannen ikke kommer hjem før på søndag;)

Skrevet

Tusen takk lille blomst:):)

Holder deg oppdatert;)

Klem

Skrevet

På pernille.info står dette:

Myten om flere eggløsninger i én syklus

Det kommer litt an på hvordan man definerer eggløsning. Definerer man eggløsning som den prosessen som slipper ivei ett eller flere egg fra eggstokken(e), så kan man svare et blankt nei på spørsmålet om hvorvidt man kan ha flere eggløsninger i én syklus.

Definerer man eggløsning derimot som utslipp av ett egg fra en eggstokk, så er påstanden om flere eggløsninger i én syklus en sannhet med modifikasjoner. Det er nemlig fullt mulig å slippe to eller flere egg i én syklus, MEN disse kommer alltid innen et tidsrom på omtrent ett døgn. Ca 24 timer etter at det første egget løsnet har nivået av progesteron steget såpass at det effektivt forhindrer muligheten for å slippe noen flere egg resten av syklusen. Dette gjelder selvsagt kun i naturlige sykluser. I hormonstimulerte sykluser (f.eks. ved prøverørsforsøk) kan det utroligste skje.

Fra tid til annen blåses det stort opp i media at det har blitt oppdaget store, revolusjonerende oppdagelser hva kvinners eggløsninger og sykluser angår, klikk her for en mer dyptgående gjennomgang av det.

Skrevet

Perle79:

Toeggede tvillinger skyldes at man slipper 2 egg samme tid.. Under 1 eggløsning..

Til hovedinlegger så kan jeg dessverre ikke svare,men håper det klaffer:)

Skrevet

Jeg testet super positivt på el fra fredag til lørdag og på søndag dalte det ned og streken var nesten ikke å skimte, på mandag heelt blank! Men jeg har også hørt at el testene kan gi utslag på graviditet, har jeg forstått det riktig så er det fordi at østrogenet i kroppen begynner å stige. Så bare sånn in case siden jeg da er testoman:-) hehe så fortsatte jeg å målingen på mandagen, helt negativ akkurat som søndag, men så begynte den å stige igjen på tirsdag med lyserosa strenk. Hverdag nå har jeg tatt en test på morran og el testen blir bare sterkere og sterkere, nå er den positiv igjen og det er 6 dager til mensen! Hååper det er fordi en leieboer har flyttet inn igjen :) spennende er det jaffal

Skrevet

Opplevde liknende denne syklussen, EL smerter, like sterke streker på EL test, el-slim og alt som følger med (utenom temp stigning), ingen mens eller positiv test 2 uker etter antatt EL. Plutselig får jeg EL på CD 47, bekreftet med positiv EL test og tempstigning. Så det kan hende kroppen din har prøvd å slippe et egg uten hell og prøver seg igjen en uke etter. Ganske frustrerende, men jeg har begynt å måle basaltemperaturen hver morgen for å få bekreftet EL da EL tester bare viser at kroppen prøver å slippe egg, ikke at den faktisk klarer det:-)

Når det gjelder positiv EL test ved gradviditet skyldes det at HCG og LH er ganske like i oppbygning. EL testene klarer i motsetning til gradviditetstester ikke å skille mellom disse 2 hormonene. Ergo: hvis du har nok HCG til å slå ut på EL test burde det også slå ut på en gtest... Masse lykke til;-)

Skrevet

Ååååå sååå spennende Mamma2søtesmå:):)

Da hadde vi el på likt og tester nå positivt på el igjen på likt!!

Krysser alt jeg eier og har for at vi begge tester positivt på grav.test om en uke:):)

God helg klem:)

Skrevet

Jøss så Vittig:-D da blir det spennede for oss da! Blir en utålmodig uke vi har forran oss nå da hehe. God helg til deg også*

Skrevet

Må jo inrømme at jeg også tenkte litt sånn what the f.. Når plutselig el testene mine slår ut helt bingo:-s særlig nå de siste 2 dagene ganske sterke og jeg Veet at el var forrige helg og ikke nå til helga, håper vi er på tjukka da hehe vittig hvis vi var det begge to, hadde vært stas:)

Skrevet

hehe.... ja supervittig;) Får termin samme dag;) Nei nå må vi ikke ta gleden på forskudd her:P

Jeg har null erfaring med el tester og tappen... forrige graviditet skjedde jo bare rett etter p pilleslutt og var ikke veldig planlagt.. men nå man går og venter blir man jo helt tullette...leser alt inne på forumene og blir smårar av symptomer:P

har ikke flere el tester så får ikke testet.. kanskje like greit;)

Tok en grav. test strimmel til morgenen idag.. men er vel litt tidlig.. fortsatt en liten uke til IKM.

Men brått kvalm idag?? Kan man bli kvalm såå tidlig? før test?

Skrevet

Jeg spiste kjøttkake med is uka før jeh testet positivt med nr2 og det er ganske nasty:-) hadde Aaldri ville blandet de kombinasjonene der hvis ikke det var for disse hormonene som hadde begynt å herje, å jeg var drit svimmel da jeg omsider tok testen og tenke " hvis ikke den viser positiv da må jeg til legen å se om jeg feiler noe altså:-s min erfaring er st kroppen reagerer før testen for å si det sånn! Blodtrykket mitt gikk rett til bunns omtrent på dagen! Blir alltid veldig svimmel når jeg blir gravid. Så kroppen vet nok best! Men self både gruer og gleder meg til neste uke, siden jeg er nesten skråsikker på at noe har skjedd, men hvis det blir negativt og rødhette stikker innom så får jeg vel bare tenke " jaja, og ikke miste motet :-) babyer får vi uansett til slutt*

Skrevet

Hjelper å skrive med deg, og at du tenker så positivt:)

Ettersom det gikk såå fort med førstemann og jeg ikke tenkte på når el var eller ikke stressa med noe... mens nå styrer jeg med tapp, el testing og alt mulig etter 3 pp. Kanskje cluet er bare å slappe av og ikke tenke på el i det hele tatt.. men det er lettere sagt enn gjort:P

Kjøttkake med is???????????? seriøst?? hahahaha;);)

hadde aldri noen sånne rare cravings jeg... men det der burde du legge ut til alle som lurer på hva tegnene på graviditet er... spiser du kjøttkake med is= GRAVID;);)

Skrevet

Ja hehe det var ganske nasty ja:-D jeg var ute med en venninne, vi gikk på ICA og kjøpte is med 2åringen min ( hun er jo 4 nå) jeg derimot måtte bare haa En kjøttkake og da vi satt ute og spiste syns jeg plutselig at is Med kjøttkake virket veldig fristende så jeg dyppa kjøttkaka oppi softisen til den noe forskrekka toåringen min, yepp nam nam:-D venninna mi holdt på å brekke seg og mente at enten var jeg blitt gravid eller klin sprø! Heldigvis var jeg bare gravid/gal hehe. Men kroppen vet best selv - og lar det gå ut over oss:-) hååper virkelig vi er gravide, og det er greit å bli gira og spent, for uansett om det er denne mnd eller en annen mnd så ender vi opp med inflyttere tilslutt* og da blir den tida her bare vittig å se tilbake på, da vi gikk bersjerk med el tester og hele pakka, da kan vi bare smile av oss selv og riste på hodet og tenke " we made it! Selvfølgelig så ser jeg st det er kvinner som sliter hardt her inne for å bli gravide og all respekt for dem, jeg har aldri hatt problemer med å bli gravid for å si det for å si det sånn og hvis testen blir blank til torsdag/ fredag så har jeg liksom prøvd en mnd:-s tenk på de som har prøvd ET ÅR eller mer! Men self vi blir jo utolmodige og rastløse av å vente på den etterlengtede streken, men jeg velger å si " gravid til det motsatte er bevist:-) det vil for oss si en uke hehe" you can do it sister!

Skrevet

ja det hørtes litt nasty ut, men det er jo godt med søtt og salt syns jeg;);)

Da jeg var gravid sist, spise jeg masse masse grønne epler og lakris:)

Ja jeg syns synd på alle dem som prøver i flere år og ikke får det til, så jeg skal ikke klage... mens syns syklusen har blitt rar etter den hormonspiralen. Var veldig deilig å ha den siden jeg ikke fikk mensen etterhvert, men det som er kjipt er at jeg hadde mye el slim før, men ikke nå.. vet ikke om det er pga fødsel eller spiral da..

Nå har jeg bare bittelitt lissom..

Har enda et dillemma jeg se.. høres kanskje dumt ut men.. vi har prøvd i 3 mnd nå, og hvis det ikke klaffer denne gang, må jeg kanskje vente et helt år med å prøve:( Du skjønner bestevenninna mi skal gifte seg i august neste år og jeg skal være forlover. Tenker at hun kanskje blir skuffa hvis jeg er gravid og ikke kan drikke og orker så mye når jeg skal ordne utdrikningslag?! vet lissom ikke... for da må jeg vente med å prøve helt til etter bryllupet hennes i august neste år....

hva syns du?

Skrevet

Jeg syns bestevenninna di er heldig som har en slik omtenksom venn og hvis hun er like omtenksom som deg så kommer hun nok til å glede seg stort på dine vegne om du ble/ er gravid, siden hun sikkert vet hvor mye det hadde betydd for deg:-) det er min mening. Det går jo an å reise ut på byen selv om magen er stor og le og ha det gøy. Den kvelden handler jo tross om henne så om du kommer med en stor mage på slep og må ta en pust i bakken eller to så er nok hun like dritings allikavel, eller fest hjemme hva enn du har planlagt. Hvis du tenker mest praktisk iforhold til planlegging og organisering så vet jo ingen hva du event er i form til om ni mnd, men at hun hadde blitt skuffa over at du ble gravid det tror jeg ikke:-) hun hadde nok syns det var kjipere om hun følte at hun var grunnen til at du måtte utsatt baby ønsket ditt et helt år pga henne når det er så viktig for deg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...