ToneC Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Fikk helt sjokk i dag, synes det luktet litt rart av guttungen. Hadde noe belegg inne ved halsen (inne i en valk) og kjemperød og sår. Stakkars gutten. Hva er best å ta på der? Har smurt med inotynol, men lurer på om det blir for fuktig?
Flaggermusa Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 Potetmel Og husk å vaske vekk melk som renner
Valiana Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 Jepp, signerer den. Potetmel er vidundermiddelet her i gården i allefall. Rødt og sårt ene dagen, tørt og fint neste :-) Hvis lukt ikke går vekk, kan det være sopp, da må det sikkert sterkere lut til.
ToneC Skrevet 15. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2011 Ok, forsøker det i kveld.. Men var på grensen til å bli sår, så fikk litt angst..
Gjest Madolyn Skrevet 15. september 2011 #5 Skrevet 15. september 2011 Slik hadde Lille Muffin for ca 1 mnd siden og huff jeg fikk skikkelig klump i halsen og ble skikkelig lei meg for at jeg ikke hadde sett det før Her vasket og tørket vi godt morgen + kveld, og smurte med store mengder sinksalve; etter 2 dager var det blitt veldig bra! Prøvde med linklut også, men den falt jo ut hele tiden da gutten beveger masse på hodet sitt. Nå er det bare bittelittegranne rødlig, og vi holder nøye oppsyn med det.
firebarnsmum Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 Talkum fungerer veldig bra det også
Adrianne1 Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Vi fikk anbefalt denne sprayen på apoteket: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-902976.aspx Den funket kjempebra! Sårene er borte etter kort tid. Husk å vaske godt i ettertid, slik at restene av sprayen forsvinner
Luna 31.3.11 <3 Skrevet 15. september 2011 #8 Skrevet 15. september 2011 talkum pudder etter bad og vask babyline sin er veldig bra. får kjøpt den på noen apotek eller hos babyshop:)
1frafør_1påvei Skrevet 16. september 2011 #9 Skrevet 16. september 2011 Gutten min var også veldig sår. Ikke bare i halsen, men også under armene, lysken og bak knærne. Som noen skrev over er det viktig å ta bort melk som renner. Men også veeldig viktig å få tørket de godt etter bading - er nok her jeg tror jeg har vært litt rask. Er blitt bedre nå, men smører med benpanthen innimellom og det har forhindret at det har kommet igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå