Skrømti Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Var hos legen i dag til 32ukerskontroll, og fikk 40% sykemelding av 70%stillinga mi. Det sitter langt inne, men jeg tror det er det beste da jeg er temmelig sliten for tiden, sover dårlig og har problemer med pusten. Hm,,, hadde jo egentlig håpet jeg skulle klare meg uten, men sånn ble det nå. Flere i samme situasjon? Hvordan går det ellers med novemberdamer der ute?
MetteSK Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 jeg er 50% sykemeldt ut måneden (iallefall) men føler meg helt fin. Hadde høyt utslag på glukosebelastningstest samt gått opp 8 kg på uker så lege ønsker at jeg skal ta det med ro så ikke blodtrykket også øker. Skal på UL på mandag og hilse på knerten og se at han ikke er "for stor" Er forøvrig 29+3
Tuddeli Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 Hei! Jeg er også sykemeldt, 100%. Hadde kanskje kunnet jobbe 50%, men viljen til tilrettelegging på jobb er null og niks, så da ble det sånn. Har en fysisk og psykisk krevende jobb, og ble vannvittig sliten. Termin 6. november her. Energien er veldig opp og ned, noen dager kan jeg bake og vaske og det er ikke måte på, mens andre dager kjenner jeg med som et flatt dekk. Når har dere termin da?
Skrømti Skrevet 15. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2011 Ja ikke sant det går veldig opp og ned. Jeg har termin 9 nov. Tror dere ikke at jeg nå sitter her og er kanonkvalmen! Har kjent litt på det de siste dagene, men nå er det rett og slett utrolig ubehagelig! Mine to tidligere svangerskap cruiset jeg gjennom. Litt "irriterende" at jeg ikke skal være i like god form denne gangen. På samme tid ville jeg ikke vært et minutt foruten, er veldig glad for at jeg får oppleve å få tre barn!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 15. september 2011 #5 Skrevet 15. september 2011 Jeg er sykmeldt 100% fra idag, men har vært 80% sykmeldt i en tid. Jeg har vært sykmeldt hele svangerskapet, først pga hyperemesis, så pga bekkenløsning...
Tuddeli Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 Jeg var også mer i slaget forrige gang, jobben helt frem til permisjon og var så flinkis atte. Men nå har jeg en to-åring også da som i aller høyeste grad krever sitt :-) Så hyggelig med nummer 3 da! Hvor gamle er de? Kvalme hørtes kjipt ut, usj ikke noe jeg vil tilbake til ihvertfall. Her er det bare de vanlige kynnerne.. og nikking i blæra verdig en eliteseriespiller i fotball :-)
to+en til! Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Greit å jobbe litt mindre nå mot slutten da! Her har jeg blitt 50 % sykemeldt frem til permisjonsstart. Er 33 uker i dag. men spørs om jeg holder ut så lenge, får ta ei uke av gangen tenker jeg. Har mye vondt i bekken og symfyse. Jeg også har forresten begynt på igjen å være kvalm... utrolig kjipt!
septemberpiken Skrevet 15. september 2011 #8 Skrevet 15. september 2011 Jeg må innrømme at jeg er utrolig glad for at jeg ble 50 % sykemeldt i dag... har jobbet 100 % fram til nå, men har ikke noe overskudd til noe annet enn jobb lenger, og er ganske sliten. Hadde regnet med mindre sykemelding, men blodtrykket var også økende, så da er det vel greit nok siden jeg må til ny kontroll igjen allerede i neste uke... Jeg har hatt problemer med søvn så lenge at jeg nesten har vendt meg til å sove lite allerede... det er nesten litt skummelt, men jammen skal det bli deilig å få litt mer overskudd tilbake (håper jeg, da)!
Skrømti Skrevet 16. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2011 Ja det er ikke det samme når man har barn allerede, er ikke så lett å bare slenge seg på sofaen når man kommer hjem. Mine blir 5 og 3 1/2 når tredjemann kommer. Det er allerede livat i heimen, men vi tar gjerne imot denne sistemann.. SÅ får det holde! Begynner å dra på åra også. ...
Tuddeli Skrevet 16. september 2011 #10 Skrevet 16. september 2011 Skrømti: Oj, 3,5 og 5 år, ja da vil jeg tro det er ganske livat i heimen :-) Blir en fin gjeng det da :-) Septemberpiken: Blir godt å få litt overskudd igjen da. Jeg sover også veldig dårlig på natten og synes det er helt nydelig å kunne ta en skikkelig dupp midt på dagen. Blir nesten amper hvis det kommer noe i veien sånn at jeg ikke får sovet før jeg må hente i barnehagen, hehe. Når har du termin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå