Gå til innhold

sykepleier og ammefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om 2 uker skal jeg jobbe litt igjen. Jeg skal jobbe 4,5 uke mens pappaen har permisjon, for deretter å ha perm til januar. Er sykepleier på et sykehus, og er så usikker på hvordan det blir om jeg ber om ammefri. Jeg ammer fortsatt 5 ganger i døgnet. Det jeg er redd for er at det bare blir stress for meg med ammefri, siden jeg da går glipp av rapport osv, og tviler på at de setter inn noen som skal gjøre mine arb oppgaver når jeg er borte. Med andre ord får jeg like mye å gjøre på kortere tid. Men samtidig trenger jeg veldig ammefri, da jeg i tillegg har lang reisevei til jobben.

Hvordan har dere andre som er sykepleiere løst dette?

Noen tips/ erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har operasjonssykepleierne med ammefri hatt kortere dager, og da reist fra jobb kl 14 i stedenfor kl 1530 ;)

Skrevet

Mistenker at jeg også får like mange arb oppg om jeg ber om ammefri.. Jobber i kommunen som spl og var delvis sykmeldt på slutten, men de forventet nesten at jeg skulle gjøre like mye..:-(

Skrevet

Har ikke vært i den situasjonen selv at jeg har trengt ammefri, men mitt inntrykk er at det har mye med avdelingslederens holdning å gjøre. Har jobbet i en avd i kommunen der avd. lederen "glemte" å leie inn ekstra når en spl. venninne av meg som ammet skulle på jobb. Hun greide å lure seg hjem pga avdelingen var rolig den perioden, hvis ikke har det aldri gått. Ungen hennes tok ikke flaska, så det kunne ha blitt krise hjemme. =(

Det resulterte i at venninnen min heller begynte å jobbe på en avdeling som lå nærmere hjemmet og som tilrettela mer. Men husker hun fortalte at arbeidsmengden stort sett var den samme, så hun måtte "jobbe inn" den tiden hun var hjemme for at alle oppgavene skulle bli gjort. (Dette var i kommunen.)

Har fått ny avd.leder der jeg jobber og er spent på hvordan hun takler slike saker. Vet ikke hvordan det blir med meg om ammingen når jeg begynner å arbeide igjen, jeg får se på nyåret hvordan stå'a er. :)

Snakk med avdelingslederen og prøv å finne fram til en løsning som passer deg! Prat med de du er på jobb sammen med, kanskje de kan hjelpe deg med de oppgavene som skal gjøres.

Lykke til! =)

Skrevet

Gruer meg selv til jeg skal starte på jobb etter jul.. da er klompen 6 måneder, og jeg ser for meg at han vil ha litt melk da også.. Jeg jobber som sykepleier i hjemmesykepleien, og ser egentlig ikke for meg hvordan dette skal løses. Vet at en assistent hos oss hadde ammefri fr jeg gikk ut i permisjon, og da fikk hun fri tidligere fra vakten, men det ble ikke leid inn noen for henne, så det vil si at drar man hjem da, drar man jo hjem med dårlig samvittighet for de som blir igjen.. Håper at det ikke blir noe problem når jeg skal jobbe litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...