Gå til innhold

Jeg føler meg heldig som har fått 2 jenter jeg..synes det er så merkelig at noen ikke forstår det:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tror du egentlig folk skal si om barna dine? De fleste pleier vel å si noe positivt?!

 

Selv har jeg en av hver, og da sier alle at det er flotte barn, og perfekt med en av hver. Selv synes jeg ikke det spiller noen rolle, men har en guttete jente som ikke er det minste interessert i verken rosa, pynting eller dukker av noe slag, men som foretrekker biler... og kommentarer som at "jentene sitter så pent og perler" får meg til å spy. Alle er forskjellige, og hva er det egentlig som er er så galt med aktive og viltre gutter?

 

Det eneste som skulle fått meg til å ønske meg to av samme kjønn er at i vårt altfor kjønnsdelte samfunn er det veldig mye etter storesøster som ikke kan gjenbrukes... det hadde vært praktisk med to av samme, men jeg er heldig som får det beste av alt! :) Og jeg tror de fleste av oss elsker akkurat de barna vi er så heldige å få, uansett hvilket kjønn de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel nå er det vel slik at de fleste ønsker seg jente kontra gutt 21.29...

Så at noen ønsker gutter og gjerne bønder på landet kan jeg skjønne godt..da det ofte er GUTTER som skal overta gården (odelsgut som dere sikkert sier?? hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be din mann hente en bøtte til deg om du må spy da?

Eller er du så negativ mot han og at han har forlatt deg for lengst.

La det ikke gå utover dem som ønsker seg jenter vell, få deg et liv.

 

Jo de fleste jenter er roligere enn gutter, de liker mer perler, rosa, dukker osv enn gutter.

Innse det frøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På seg selv kjenner man andre...

 

Det jeg synes er forskjell på den typiske dib-jentemammaen og den typiske dib-guttemammaen er at jentemammaen liksom ikke klarer å forstå at det går an å ønske seg like sterkt, og være like glad for, gutt som jente.

Hvis en stakkars jævel ympter frampå at den foretrekker gutter, da er hun selvsagt bare misunnelig.

 

Jeg har en av hver (se, der mistet dere kremargumentet deres med misunnelse!), og klarer helt seriøst ikke å se at det er mer stas med det ene enn med det andre.

Første var forresten gutt, og jeg ønsket meg gutt andre gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:31, hvor har du det fra at de fleste ønsker seg jente? Link?

Det er nok bare i din overfladiske shoppingvenninnegjeng det er så stas med jenter dere kan dolle opp.

Oppegående mennesker er nemlig ikke så opptatte av kjønn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei 21:25, jeg er ikke sjalu. Jeg har nemlig ingen romantiske følelser for deg.

 

Jeg regner med det egentlig lurte på var om jeg var misunnelig? Det er jo det dere jentemammaer bruker som "argument" hver gangt noen påpeker hvor teite dere er?

 

Nei, jeg er ikke misunnelig. Har barn av begge kjønn, så hva skulle jeg misunne noen for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jenter er roligere (les: kjedeligere) enn gutter, at de liker perler, rosa, dukker osv taler jo ikke akkurat til deres fordel da... Noe så boring.

Jeg skal i hvert fall oppmuntre dattera mi til å utvikle en LITT mer spennende personlighet enn en som bare sitter pent i hjørnet sitt med perlene sine mens hun passer på å ikke krølle til den rosa kjolen sin.

 

Er vel ikke jentene det er noe galt med i utgangspunktet, men mødrene dems. Noe denne tråden er et glimrende eksempel på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere det svart på hvitt, at norske kvinner faktisk ønsker seg jente mest:

 

”I motsetning til tidligere studier har vi vist at norske kvinner har størst preferanse for jenter, fordi kvinner med bare gutter hadde høyest sannsynlighet for å føde flere barn. Vi tror dette kan forklares med at vi har større likestilling mellom kjønnene i det norske samfunnet enn tidligere og sammenliknet med mange andre land. Vi fant også at andelen gutter øker svakt med økende paritet. Dette er i motsetning til tidligere studier, og vi kan ikke forklare hvorfor. Disse to faktorene fører paradoksalt nok til at det blir flere rene guttefamilier og færre rene jentefamilier med mange barn, selv om norske kvinner ønsker seg jenter mest”

 

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1306409

 

 

Hilsen stolt mamma til 2 nydelige jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studien sier da ikke at alle norske kvinner ønsker seg jenter mest.

 

Alle oppegående folk skjønner at andre foreldre er like glade i og stolte av barna sine som seg selv, uavhengig av kjønn.

 

Hilsen stolt mamma til ei nydelig jente og verdens skjønneste storebror:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...