Gå til innhold

Lett å lage egne såper?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor får jeg kjøpt alt jeg trenger?

 

Lurer på om vi kanskje skal lage noen såper til besteforeldre og oldeforeldre til jul i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke spes vanskelig, men man må passe på at man ikke får luftbobler i den flytende såpa (før den stivner) man må røre og blande lukt og farge veeeeldig forsiktig. Dersom man får en mislykket såpe med masse luftbobler i er det jo bare å støpe den om. Ikke noe problem! Jeg har kjøpt alt på panduro hobby. Der har de masse artig tilbehør også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilken type såper du har tenkt å lage. Om du skal lage helt fra bunn får du kjøpt det meste av det du trenger på matbutikken :D Om du skal lage smeltesåpe får du det du trenger på f.eks. på panduro eller sunvita.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super enkelt ;)

Som de to andre skriver to måter å gjøre det på.

Tips . Ta noen fine bilder av barnet/barna klipp de i samme fasong og str som såpeformen du skal bruke.

Ta gjennomstiktig teip rundt bildene slik at bildene er "vanntett".

Fyll formen med ca en cm såpe. La det stå å størkne litt , Legg så bilde i formen , Hold bilde på plass med skaftet på en t skje og hell resten av såpen i formen.Fjern så tskjeen , Den er bare for at bilde ikke skulle flyte opp når du heller såpe

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Da får jeg ta meg en tur på Panduro.

 

Det med bilde hørtes jo ut som en god ide. Blir en fin gave det, om vi får det til. De tør sikkert ikke å bruke såpen. :P hehe

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...