januarbaby + novemberspire Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Når jeg skal jobbe igjen i okt skal vesla få mme på flaske når jeg er på jobb. Ellers skal vi amme. Hun er 8 mnd. Lurer derfor på om dere kan dele gode tips om hvordan man gjør det når man er på tur, på natten osv. På forhånd takk
MammaMø med to små Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 vi pleide å ha med en termos med kokende vann når vi skulle ut. Så blandet jeg med kaldt vann fra flaske(som jeg hadde med) så jeg fikk riktig temperatur.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 hei:) på tur syns vi det var greit å ta ønsket mengde pulver og noe kokt vann på en termos:) på jobben din har du sikkert mulighet for å varme og da er det jo disse kjekke mme på liten kartong med 200ml i....kommer litt an på hvilke merke du bruker eller skal bruke...vet at collett ikka har disse.... ellers er det vel å ha kokt avkjølt vann på flaske med seg,varme den og så ta pulver i....vet ikke om det finnes andre metoder enn dette jeg hehehe;) babysemp er evt den som smaker mest likt collett om du skulle være i den situasjonen;)
Melkekartong Skrevet 15. september 2011 #4 Skrevet 15. september 2011 Mål opp riktig antall skjeer i en "melkepulverdispenser" eller hva jeg skal kalle det. Selv har jeg avent sin med tre "rom". Det går også ann å bruke feks et urinprøveglass (ubrukt selvfølgelig ) Veldig lettvindt, så slipper du å drasse rundt på pulverposen og måleskje Jeg bruker å ta med ei flaske med kaldt, kokt vann og få det varmet opp i mikro på en kafe eller lign. Hvis jeg er på tur andre steder hvor man ikke har tilgang på mikro, så tar jeg med en termos med varmt vann og blander til riktig tempratur. Blandemetoden funker også på natten, men jeg brukte mikro også på natten da jeg syntes det var enklere
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. september 2011 #5 Skrevet 15. september 2011 bruker også mikro om natten...lettest;)
Strandloppa og lillebror Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 Her bruker vi kun mme, men her er slik vi gjør det: -Hver kveld vaskes og kokes alle flasker (koke trenger sikker ikke dere å gjøre når hun er så gammel som 8mnd). Jeg har mange flasker, så jeg kun vasker og koker flaskene en gang i døgnet. -Deretter koker jeg opp vann og fyller litt vann på alle flaskene og setter i kjøleskapet. Gutten min spiser ca 120ml til hvert måltid, så jeg har funnet ut at det blir akkurat passe temperatur hvis jeg blander 60ml kaldt vann med 60ml varmt vann +pulver. Du finner ut av det blandingsforholdet som passer dere. -Koker opp vann og har på termos, så slipper jeg å koke opp for hvert måltid. Dette er spesielt kjekt på natta. -Har melkepulverdispenser med tre rom, som fylles opp før natta og før vi skal på tur. når han skal ha mat, tar jeg en flaske fra kjøleskapet, fyller opp med vann fra termosen til 120ml, tømmer oppi pulver fra melkepulverdispenseren og rister. Voila! Det krever litt planlegging på kvelden, men det er veldig deilig at alt er klart neste dag, og gjør at melka er ferdig på null komma svisj! Melkepulverdispenser kan man bestille på nettet, kjøpe i en del dagligvarebutikker og på de fleste barneutstyrsbutikker. En sånn er kjempekjekk å ha!
1frafør_1påvei Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Jeg gjør også som de skriver over her fyller opp et par flasker med 120 ml (som foreløpig er et realt måltid for gutten min) og setter i kjøleskapet for natten. Så er det bare å slenge i micro, ha i pulver og riste. Kjekt å ha målt opp vann på forhånd. Tungt for trøtte øyne å måle opp 120 ml midt på natten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå