Gå til innhold

Når/Korleis fann du ut at du venta tvillingar/fleirlingar?

Fru.Vestavind

Anbefalte innlegg

Ja, overskrifta seier vel det meste...;) Hadde vore veldig takknemleg for svar!

Har i den siste tida tenkt så utuleg mykje på tvillingar/tenkt dubbelt, og begynner å lure litt (må kanskje legge til at eg i grunnen har litt lyst på tvillingar og;P). Dessuten har eg toegga tvilingar i slekta på morsida, og det skal visstnok vere litt arveleg blir det sagt.

Er kun 12+4 i dag, og skal til jordmor i mårå, og då få mål første SF-målet trur eg. Men, eg prøvde å måle sjølv i dag, då eg syntest livmora var så høg (er 2.gangsgravid), fikk det til ca18cm(!!) Greit livmora utvidar seg fortare andre gongen, men syntest dette var mykje. Får jo sjekka i mårå hos jordmor, men nyskjerrigheita er jo tilstades. Tankane fekk liksom litt hald i kvardagen, om de skjønnar? Kjenner livmora heilt oppmed navlen. Hmm.vart veeeldig lenge til UL 27.oktober no:P

Men tilbake til spørsmålet: korleis og når fann de ut at det var meir enn ein i magen? Hadde du misstanke frå før?

Fortsetter under...

Jeg var rett og slett på ultralyd i uke 6. Jeg ville ha en duotest, men hadde vært så uregelmessig at Ullevål ba meg gå til legen og få en tidlig ul for å måle fosteret. Og der var de, to små hjerter i hver sin fine sekk :) Og det viste seg at jeg var i uke 7, så eggløsningen hadde vært tidlig, ja.

Kjente at magen var begynt å vokse allerede før det, og spøkte med mannen min at det sikkert var to, men trodde vel ikke helt på det selv ;)

Lykke til, blir gøy å høre fra deg!

jeg hadde ingen anelse om at jeg hadde tvillinger før jeg var s ul i uke 21, hadde første kontroll hos jordmor hvor hun målte livmor til noe større en hva min siste mens skulle tilsi. Jeg antok derfor at jeg var 3-4 uker lengre på vei en jeg opprinnelig trodde! Jordmor sa at en annen forklaring kunne være at det var fordi det var relativt kost tid siden forrige svangerskap! Vi får vente å se hva ul viser, sa hun!

Derfor ble overraskelsen stor da to prinsesser dukket opp på skjermen! Tror jordmor hadde en anelse.

Annonse

Jeg bare visste det..

Skulle inn på forbedelse for abort. Så de skulle ta ul.

Jeg var veldig usikker og spurde om det var 2. De vill ikke svare.

Etterpå spurde de om jeg var usikker,og jeg svarte ja. Eneste grunnen til tanken på abort var at det var for tidlig i forholdet.

Fikk til svar at der var det 2 bankende hjerter. Og akkurat nå ligger der 2 bankende hjerter ute i senga si og sover <3

Da var jeg 7uker på vei.

Likevel visste jeg at det var tvillinger. Hadde det sånn på følelsen..

Jeg var inne i dag til tidlig UL, da jeg var usikker på abort eller ikke, pga, tidlig i forholdet og at samboer ikke er helt klar som han sier... er i uke 7-8 ca og fikk vite at der er to små bankende hjerter! Jeg kommer aldri til å ta abort, min samboer må bare bli klar enten han vil eller ikke, tar ikke bort to små, tanken på å ta bort en var vanskelig nok. Så jeg har bestemt meg...

Blir veldig spennende dette! Har forresten to jenter fra tidligere forhold på 4 og 11 år :)

Blir spennende å følge hverandre fremover :)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...