Gå til innhold

Hva er greia med å rope BYTT BARNEHAGE!! nesten før man har

Anbefalte innlegg

kommet i gang på høsten og ting får gått seg litt til?

Bruk evnen deres til å kommunisere og snakk med de ansatte. Spør dem om ting dere lurer på når det gjelder hverdagen til ungene deres.

Om ungen er sår i rompa så krev at de bytter ofte og vasker skikkelig, uten såpe/evnt lar være å bløtlegge rompa uten grunn og smører godt med salve. Om de ikke er ute så spør om hvorfor, ingen barn på 1,5 år skal behøve å være inne en hel dag! Er det noen som plager ungen deres så ta det opp og gjør ikke barnehagen noe med det så tar du det opp med foreldrene til den det gjelder.

Ikke syt og klag men kom dere opp på beina og gjør noe aktivt for å oppnå det dere ønsker :)

Ha en fin dag folkens ;)

Fortsetter under...

Kan virkelig lure. Kommer mye lengre med å ta opp ting med de som jobber der først. Jeg hadde bytta hvis det var mer alvorlige ting, men bagateller som hvor mye de er ute osv, det hadde jeg ikke bytta pga. Hadde heller tatt det opp på en grei måte, kansje i et foreldremøte feks.

Sår stump er noe annet, det hadde ikke jeg godtatt. Men bruker du andre bleier i barnehagen enn hjemme feks?

Krev at de fører liste, så de vet når de har skiftet, mener de gjorde det i barnas barnehage.

Opplevde at min eldste var sår noen ganger, men fungerte å ta det opp og komme med forslag til rutiner jeg viste fungerte. Så da viste de at han pleide å bæsje ved en viss tid og passa da litt på i den tida, og at han måtte ha tørr etter soving for da var han våt.

Selvfølgelig, det er jo riktig det du sier der. Men jeg tror dessverre altfor mange møter en barnehage hvor man ikke når frem, hvor forholdene er for store og kaotiske og ingen bryr seg om at man sier ifra.

Vi valgte selv å bytte barnehage til barnet vårt etter å ha opplevd følgende:

-Barnet fikk en særdeles dårlig mottagelse i barnehagen, vi fikk ingen info og barnet fikk ingen kontaktperson, rett og slett ingen som så ekstra etter henne i starten i det hele tatt. Hun gråt seg gjennom de første ukene, men lærte tilslutt å la være å gråte.

-Opplevde flere ganger at hun gikk i den samme bleia som vi leverte henne i (ja, jeg er helt sikker).

-De kjeftet på og skreik til barna (1-3 åringer). Snakket nedverdigende til dem, tok dem hardt i armen osv. Dette hørte og så jeg selv ved flere anledninger når jeg kom i gangen for å hente. De kunne nemlig ikke se fra vinduet at det kom noen. Jenta var tydelig redd for flere av de ansatte.

-Hentet henne iskald flere ganger. De gadd tydeligvis ikke å ta på ulldressen under, så hun gikk ute i bare en tynn skalldress og frøys.

-De lånte bort klærne hennes til andre barn når noe manglet. Flere ganger gikk jenta vår i regntøy på fine dager fordi et annet barn hadde fått låne parkdressen henns.

-De glemte henne igjen ute. Lille 14 mnd gamle jenta var ute lenge alene og gråt (dette fikk jeg vite om tilfeldig fordi en nabo hadde gått tur med hunden forbi barnehagen og sett det. Naboen kjente henne igjen og ble stående å se litt om noen kom, men det gjorde de ikke. Naboen fulgte henne inn og da var barna på vei til å gå fra bordet og skifte bleie. Altså måtte de ha vært inne en god stund).

-De ringte ikke etter oss da hun fikk feber i barnehagen. De merket det ikke engang. Fikk høre da vi hentet at hun hadde vært så grinete og sur hele dagen. Så på henne med en gang at hun var dårlig, rød i ansiktet og blank i øya. Fikk henne inn på badet og målte tempen og den var på 40!

-De trodde mange ganger at hun ikke hadde mat med seg til ettermiddagsmåltidet, selvom hun hadde det. De hadde bare glemt den igjen i kjøleskapet. Ingen gikk og så etter den og ingen tilbød henne et knekkebrød eller noe fra barnehagen. Dette skjedde 3 ganger på noen få måneder. Jeg kom og hentet cirka 3 og da var de ofte ikke helt ferdig å spise. Da satt hun bare der og hadde ikke noe å spise, mens maten hennes stod i kjøleskapet!

Enda er det sikkert flere ting, jeg har bare fortrengt det. Vi prøvde å være rasjonelle, ta opp ting på en ordentlig måte og være forståelsesfulle og huske på at de har mange barn og mye å gjøre. Vi ble bare avfeid og ikke hørt på, ingen beklagelser da hun hadde vært glemt ute i minst 1/2 time og ingen forståelse for at vi var bekymret. Den episoden med feber tok kaka, da valgte vi å bytte barnehage.

Og da vil jeg gjerne få legge til på slutten at dette var et lykkelig valg, både vi og jenta er veldig fornøyde. Vi er ikke storforlangende, krevende foreldre. Vi ønsker bare å vite at det kjæreste vi har her i verden blir tatt godt vare på!

åh herregud!! Det er helt forferdelig det du forteller om! Stakars små barn i den barnehagen :( Får helt vondt inni meg jeg nå! Og jeg som klager over sår rumpe!

Forresten Ugl@, han er to år og har aldri hatt problemer med sår rumpe før han kom i barnehagen. Vi bruker forskjellige merker om hverandre.Aldri reagert tidligere. Det at jeg henter han med størknet bæsj i bleia tror jeg er en god indikator på at det rett å slett mangler rutine på bleieskift!

Annonse

Å, herregud, nå ble jeg fryktelig lei meg på jenta di sine vegne! Fikk klump i halsen da du skrev at hun lærte å la være å gråte :-(

Hver for seg er alt du nevner uakseptabelt, til sammen er det jo HORRIBELT! :-(

Ellers er jeg enig med HI om at en selvfølgelig skal snakke med bhg, og gå oppover i rekkene til styrer etc. og så følge med på om det skjer forbedring kjapt. Men de fleste gjør jo faktisk dette da...

Syns det er mange her inne som beklager seg over ting som jeg ville tatt direkte opp med barnehagen ja. En periode hadde barnet mitt alltid bæsj i bleia da jeg hentet og måtte ha gått lenge med den fordi hun var så sår at hun gråt til meg. Tok det opp da det gjentok seg flere ganger og etter det skjedde det ikke igjen. Har også opplevd noen ganger å hente barnet mitt hvor jeg med en gang har sett at hun har feber! Eller hun har vært i dårlig form. Syns det var dårlig at datteren vår har gått hele dagen og vært pjuskete uten at vi er informert om hennes tilstand. Vi tok det opp med barnehagen og de svarte at de fleste foreldre ikke vil bli oppringt på jobb, så terskelen for å "plage" forelrene er relativt høy. Men de noterte samtidig at vi vil informeres hvis barnet ikke virker i form så kan vi i det minste vurdere selv om vi vil hente.

Vi har ihvertfall gode erfaringer med å si fra om ting vi ikke er fornøyd med. Har tatt opp masse og spurt om alt jeg lurer på uten at det har vært noen big deal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...