høstbaby2011 Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Dere med erfaring, hva synes dere? Fikk det gjort i går, men kan ikke si at jeg merker noe forskjell over hodet!! Litt frustrerende...
miepia30 Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 jeg fikk masse menssmerter og masrier, slim og blod. Men det dabbet av og jeg sitter nå her 2 uker senere like gravid.
Zara84 Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 Har nettopp blitt strippet så vet ikke enda. Hvor stor åpning hadde du før strippingen?
høstbaby2011 Skrevet 15. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2011 Hvis det er meg du spør så er jeg ikke sikker. JM sa ingenting om hvor stor åpning det var, bare at hun fikk en finger inn... etterpå fikk hun inn to.
Sørlandschick03+09+12<3 Skrevet 15. september 2011 #5 Skrevet 15. september 2011 gyn. gjorde det på meg sist og jeg fikk 2 dager etterpå 2 uker før tiden...var mitt andre barn:) kan jo være tilfeldig da...
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 Da er jeg og kommet hjem fra stripping ) Fikk beskjed om at det kunne murre litt til kveldingen, men at det ville nok ikke sette igang noe fødsel med det første. Hu tippa neste uke ville være realistisk å føde, er jo bare 38+6. Ellers var det 1cm åpning, sentrert og myk, men det var litt igjen av munningen...eller noe oppi der som ikke var helt klart. Det stykke mellom toppen av livmorhalsen og forsterhinna...(kansje jeg tar helt feil, men tror det var noe sånn) Ny stripp om 6 dager )
BaMbi <3Storegull+Lillegull<3 Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Merka ingenting samme dagen. Dagen etter kom der masse blod og slim, mensmurringer heile dagen, og så dabba det av til kvelden igjen. Lillegull hadde hodet så langt ned i bekkent at jordmor kjente hodet godt, 2 cm åpning, moden og myk før strippinga. Så blir spennande å komme til jordmor igjen i morgon å sjå om det har hjelpt, evt. om ho greier å sette det igang da. Krysser fingrane.
Light of my life Skrevet 15. september 2011 #8 Skrevet 15. september 2011 Hvor er det dere får utført stripping før termin?? JM på helsestasjon sa at dette gjør de ikke lenger, da må man på føden, og de vil ikke gjøre det før man er på overtid Rimelig skuffet i går når jeg spurte (14 dager til termin i går)..... Hun ville ikke sjekke modning en gang
BaMbi <3Storegull+Lillegull<3 Skrevet 15. september 2011 #9 Skrevet 15. september 2011 Det er vel ikkje så veldig vanlig å få stripping før termin. Eg har fått det hos jordmor på helsestasjonen. Grunnen til at eg fikk var at ho uansett ville sjekke modning pga rask førstefødsel og lang veg til fødestad. Då ho såg eg var moden, og har mykje plager ellers i svangerskapet ville ho prøve å sjå.
2gullgutter+en spire <3 Skrevet 15. september 2011 #10 Skrevet 15. september 2011 Ble strippet i uke 39. Legen sa da at det var veldig modne forhold og 2 cm åpning. Legen var da sikker på at fødselen var rett rundt hjørnet uansett. Riene kom samme kveld, og innen et døgn var prinsen ute
lillemor :o) Skrevet 15. september 2011 #11 Skrevet 15. september 2011 Ble strippa for to dager siden, og det murra ganske godt samme kveld, men det ga seg etterhvert. Fikk beskjed fra JM at om det ikke skjedde noe burde jeg invitere gubben til en runde i senga kvelden etter. Gjorde så i går kveld og i natt kom det noen skikkelige tak. De gav seg desverre, men vil tro det bidro til enda mer modning.. Hadde 2 cm og hun kunne tøye til 3cm. Så hopp i høyet!!!
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 15. september 2011 #12 Skrevet 15. september 2011 Må sidet har begynt å ta seg opp med disse menssmertene som går bak i korsryggen :/ Det e litt aoo.... en bitteliten stund, så forsvinner det *poff* liksom. MEN.... tror nok bare det er fordi jm har trigga litt, så jeg regner med det går over.
Bolla med 2 små <3 Skrevet 15. september 2011 #13 Skrevet 15. september 2011 Da jeg ble strippa med nr 1 var jeg moden og hadde 2 cm åpning. Ble strippa på fredag og mandags morgen gikk vannet.. (Hadde sex kvelden før, vet om det har noe å si.. ) Ble satt i gang på tirsdag siden jeg ikke hadde rier
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 15. september 2011 #14 Skrevet 15. september 2011 Å takk å hei til slimproppen som er på tur ut! Jaja... det har vaffal noe effekt denne tøyinga. Har tatt meg en paracet, men f... det river litt :/
Sololight Skrevet 15. september 2011 #15 Skrevet 15. september 2011 Ved forrige graviditet ble jeg strippa to ganger, og det hadde ikke effekt selv om jeg hadde 3 cm åpning og var overmoden... I denne graviditeten hadde jeg sjekk på modning da jeg var 37+4 og hadde litt blødning og mye murringer og kynnere i 3 dager etterpå. Ble strippa ordentlig i går (38+3) og da var det 2 cm åpning og modent, men fortsatt litt stramt, så jeg fikk modningsakupunktur i tillegg. Har knapt hatt en kynner etterpå ;-) Litt blodblandet utflod er det hele. Så...for min del føler jeg ikke at det hjelper da, men det er jo litt underholdning i ventetiden :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå