Gå til innhold

Hvem er vi som er på overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er andregangs, sist fødte jeg 11 dager før termin så er veldig overrasket over å være på overtid nå.

Termin i går 14 sept.

Har 3 cm åpning, hatt det i 2-3 uker nå. Masse maserier, slimproppen borte for lengst, har også hatt litt små blødninger som jeg regna med var tegningsblødning i forbindelse me en kjempeheftig falsk alarm for over 1 uke siden hvor jeg var sikker på fødsel var igang. Kjempevonde rier hver 4 min i flere timer. Var på vei ut av huset for å dra til føden, men nei, da stoppa det. Siden har det vært helt fredelig.

Endelig masse kynnere og masrier i dag, har nesten savna de.

Egentlig fikk jeg time til overtidskontroll dag 9 overtid, og hvis alt bra blir det igangsetting dag 12. Men det er mer enn jeg er komfortabel med, så nå har jeg klart å få fremskyndet det til kontroll 8 dager over, og igangsetting 9 dager over. Neste fredag.

Hva med dere? Ser dere er mange som har en spennede overtidskontroll i vente i morgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsatt like rund, 6 dager over og overtidskontroll i morgen. Hvis alt ser bra ut da så lar dem meg gå til mandag eller tirsdag før jeg evt blir satt i gang. Har masse kynnere og menslignende vondt men det har jeg hatt i dagesvis elller flere uker egentlig. Så irriterendes at det ikke blir noe mere ut av det. ellers så har jeg fått en del vann i kroppen. Men bortsett fra det så er formen forholdsvis bra ihvertfall :-D

Skrevet

er det din første? Hvordan holder du humøret oppe på overtid? Fysisk er formen min bra altså, men psykisk fikk jeg meg en knekk når jeg kom til termin. Syns det er så tungt å bare gå og vente. Alt har vært klart så lenge, huset var rent, alle klærne var vasket, fryseren full av bakverk. Men ingen baby. Så nå er det ny runde med klesvask og husvask i dag. Jeg får vel ta fatt på en ny bok. Leide 3 filmer mandag som jeg tenkte jeg aldri ville rekke å se før fødsel, men joda, sett alle nå. Sukk.

Skrevet

4 dager på overtid jeg. Skal på overtidskontroll i morgen( som mange andre her har jeg sett )

Jeg har hørt at man kan gå max 11 dager over her jeg bor. Men disse dagene går jo i sneglefart! Føler at alle dagene er like, gjør det samme, og det går ikke raskere om jeg finner på noe...huff. Rart å tenke på hvor utålmodig man kan bli!

Skrevet

så heldig du er som får overtidskontroll så raskt og som i blir satt igang senest 11 dager over. Det er bra. Det er jo et nerveslit å gå på overtid.

Skrevet

Ja, det er min første :-D Vel... humøret er vel ikke helt på topp for å si det slik. Det svinger veldig og jeg tar lett til tårene. Akkurat nå så føles det som om jeg aldri skal bli mamma. Men jeg har funnet ut at hvis jeg klarer å komme meg ut liten tur om dagen så hjelper det ihvertfall på en liten stund :-D På det sykehuset jeg skal føde på så få vi også gå max 11 dager over så det nermer seg.... selv om 5 dager føles som 10 år akkurat nå.

Skrevet

er 9 dager på overtid her.. og om ikke noe er skjedd til i morgen, skulle jeg ringe til føden og komme til ny kontroll.. så blir vel mest sannsynlig satt igang iløpet av helgen :D

her gikk slimproppen i går kveld/natt, men det er nå det eneste tegnet på at fødselen nærmer seg, har ikke hatt masrier eller noe liknende, kun kynnere.. har hatt bittelitt mensmurringer siste 2 ukene, men ikke nok til at jeg har trudd noe skulle skje..

men prøver å holde motet oppe, har tross alt gått i 9 lange mnd, så klarer å holde ut i noen dager til ;) til tross for vondt bekken (har blitt veldig bestevenn med sofaen nå kan man si ) ;) hehe..

Skrevet

Har vært på overtidskontroll i dag, 7 dager over termin. Alt var bra med babyen. Jeg var veldig moden og hadde ca 3 cm åpning. JM sa det kunne bli spontan fødsel i løpet av natten siden jeg var så moden. Blir satt i gang i morgen og de går rett på og tar vannet. Håper det er nok til å få rier.

Skrevet

Dette er min andre baby:) Gikk 18 dager over med førstemann, så jeg har prøvd å innstille meg på overtid denne gangen og. Synes jeg har klart det fint, helt til de siste dagene.. da har alt bare vært pyton:(

Skal på overtidskontroll i morgen. Da er jeg 10 dager over termin:( Hadde håpet at de skulle sette igang ting, men slik som jeg har skjønt det, så skjer det ikke med mindre det er noe gale..

Har ikke hatt en eneste GU dette svangerskapet, så jeg har ikke peiling på om det er modent eller åpent. Det får jeg vel svar på i morgen. Om de sier helt tett og umodent, så tror jeg at jeg graver meg ned...

Ikke meningen å være så negativ, men nå er jeg lei....

Skrevet

Det skjønner jeg godt! Virkelig lov å være lei nå

Skrevet

Åh, kontroll dag 7 og igangsetting dag 8 hørtes supert ut. Syns det er på tide med samkjørte retningslinjer over hele landet. Vi har samme utgangspunkt da, 3cm og de skal gå rett på å ta vannet. Det gjorde jeg sist og, men riene kom ikke tett nok så det ble drypp i tillegg. Gjorde meg ikke så mye, da kom i allefall effektive rier og det gikk kjapt.

Skrevet

Jeg er også andregangs. 29 år og skal føde på Ullevål. Er 7 dager på overtid idag, og fødte førstemann 15 dager på overtid. Er en av de med overtidskontroll imorgen!

Jeg begynner å bli veldig sliten, tyr veldig lett til tårene og er så utrolig klar for å treffe babyen. Den første fødselen min var ingen drøm, så jeg vil bare ha denne overstått: NÅ! Trodde det var igang for rundt en uke siden da jeg hadde tak i mage og rygg en natt, men disse forsvant som dugg for solen, og de siste dagene har jeg ikke merket noen flere tegn til fødsel.

Har lagt på meg masse, ihvertfall 20 kg, så jeg føler meg utrolig ufresh, tung og sliten. Bare ligger på sofaen og prøver å gjøre noe i hjemmet, men ikke så lett akkurat.. :)

Vi vet ikke kjønnet, og nå syns jeg det er en liten ekstra motivasjon i det hele, at endelig skal vi vite hvem det er! Og for all del treffe denne lille krabaten! Blir koselig! Gleder meg til overtidskontroll, da får vi nok en direkte dato for når jeg evt blir satt igang, og det er litt lettere å forholde seg til. Men håper såklart det starter av seg selv før den tid! :)

Skrevet

jeg skal også på Ullevål :) Eller ABC hvis det starter spontant. Bra du fikk kontroll dag 8, de har vanligvis på dag 10. Bra :) Hvis alt er fint på kontrollen får du nok igangsetting mandag eller tirsdag. Så spennende å ikke vite kjønn! Vi har fått vite kjønnet men jeg tror det ikke før jeg får se det. Og vi har holdt det hemmelig til familiene våre, så de er sååå spente. Det er moro.

Skrevet

Ja jeg er veldig glad jeg fikk kontroll dag 8 istedenfor dag 10. Det var fordi dag 10 ble på en søndag, og det er kanskje litt mindre bemanning da? Satser på å bli satt igang man eller tirs da ja. Hehe, veldig spennende! Skal prøve å ikke bruke epidural denne gangen, men hadde ingen valg sist gang da det var så langdrøyt, så er forberedt på at det kanskje blir epidural denne gangen også. Skal føde på vanlig avdeling. Men kanskje vi sees på Ullevål for det? Får håpe vi ikke må vente så lenge mer.

Spennende dere har holdt kjønnet hemmelig for familiene deres da. Koselig å ha det som en liten hemlighet sammen. :) Nå er det uansett ikke lenge igjen da!

Skrevet

miepia30: ser at du ikke skal føde på ABC dersom det blir igangsetting. Får dere ikke lov til det ved induksjon av fødsel eller er det du som ikke ønsker det? Jeg fikk beskjed om at jeg må på fødeloftet selv om det blir igangsetting hvor de tar vannet. Jeg for min del kunne tenkt meg å føde på vanlig avdeling nettopp fordi det innebærer litt mer risiko for at noe skal gå galt under en induksjon.

Skrevet

Hei.

Jeg er også på overtid. Hadde termin 7. September, så er på dag minus 8, faktisk. Var på kontroll i går og skal innlegges for igangsetting med ballong i morgen, hvis ingenting skjer til da. Jeg ble sjekket i går og hadde da 1-2 cm åpning på indre mormunn (da babyens hode presser ned der), men fortsatt umoden og 3 cm på ytre. Har mista fullstendig troen på min egen evne til å selv komme i gang med fødsel. Og siden jeg fortsatt ikke har annen modning enn det jeg har hatt fra tidligere med stikninger i symfysen og harde kynnere, så er det mest sannsynlig bare å krype til korset i morgen kveld. :-)

Skal selvfølgelig ikke klage på å bli igangsatt, altså, men synes faktisk at det er litt trist å skulle bli innlagt på sykehuset fredag kveld til en prosedyre som andre sykehus lar deg gjennomføre hjemme. Særlig når dette kan ta opp til 3 døgn iflg legen og samboer ikke får være der med meg, da jeg må dele rom. Og jeg vet det er teit, men har liksom dårlig samvittighet overfor 4-åringen min også, fordi jeg blir borte lenger enn hva mitt hode egentlig hadde planlagt. O'fabelaktige graviditetshormoner! Sånn! Da har jeg jammen i meg fått klaget nok over noe som egentlig bare er positivt

Jeg er også andregangs og fødte 13 dager før termin sist, så psyke-messig er dette for rene elefantsvangerskapet å regne! :-)

Men krysser fingrene for at det PLUTSELIG starter av seg selv i kveld eller natt! Masse, masse lykke til jenter! Nærmere å ha denne baby'en vår i armene har vi jo aldri vært!

Skrevet

Vanligvis er regelen at igangsatte fødsler ikke får føde på abc, men hvis legen godkjenner det og det var en " mild" igangsetting med kun å ta vannet kan man få lov.

Skrevet

Ja kan vi ikke bare plutselig få rier i natt? Det hadde vært noe :) godt sagt, vi har aldri vært nærmere. Åh det blir deilig

Skrevet

8 dager overtid og om fødsel ikke starter av seg selv blir jeg satt i gang 19 sept. Er fint å ha en sluttdato å se frem til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...