Gå til innhold

Noen som har fått fjernet endo og blitt gravide naturlig?

Anbefalte innlegg

Fikk satt opp vårt siste fryseegg forrige mandag, desverre fikk jeg jeg mens igår. Har to endo syster, en i hver side. Lurer på om jeg skal kreve lap, nå når vi ikke har flere forsøk siden vi fikk en sønn i 2009. Hva tror dere, erfaringer?

Fortsetter under...

Jeg hadde lap og fjernet en del endo, syster og en tarm som hadde vokst sammen med den ene egglederen. Jeg ble naturlig gravis 6 mnd etterpå. Endte dessverre i sa, men vil tro det var operasjonen som gjorde at jeg endelig ble gravid på naturlig vis. Hadde prøvd i 3 år før operasjonen.

Vi hadde prøvd i 2 år å bli gravide da vi kastet oss på IVF. På 2. Tellende forsøk satt jenta vår som kom til verden i juli 2008. I februar 2009 ble jeg lagt inn med sterke magesmerter som viste seg å være en svært betent eggleder som ble fjernet ved operasjon, og mens "de var der inne" ble det fjernet cyster på eggstokkene. Etter det ble jeg spontant gravid 3 ganger i løpet av knappe 15 mnd, men mistet i hhv uke 7, 12 og 5. Maks uheldig.. Den fjerde gangen gir meg nå nesten daglige tegn på at alt er bra der inne, 20 hele uker i går. :) Jeg er iallefall helt sikker på at det hjalp en hel del! Masse lykke til videre på ferden! :)

Takk for svar jenter, det gir håp; ) Har nettopp avsluttet vårt siste forsøk i det offentlige i DK (hører til her), men desverre ble jeg ikke gravid. Har en sønn fra 2009 som ble til med IVF. Legene sa at de kunne se store endosyter i begge sider, så nå lurer jeg på om jeg skal fjerne disse og prøve naturlig. Har time hos legen den 4 okt., så da håper jeg på å bli henvist ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...