Gå til innhold

Å ringe med klokke for å kalle inn barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor på en gammel gård midt i et boligfelt. Her har vi en stabbursklokke som tidligere ble brukt for å kalle inn arbeidsfolk til mat ol. Jeg pleier å ringe i klokka når ungene skal komme inn. Det hører de ganske langt unna. Tror dere naboene irriterer seg over lyden? Man hører det sikkert 500 meter unna, men det er ingen gjennomtrengende lyd, omtrent som en liten kirkeklokke. Det er ingen som sier noe, men jg vet jo ikke hva de tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ringer med måte er det nok bare koselig.

Dvs et par pling hver gang, ikke kontinuerlig hamring på klokka til du ser barna kommer løpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.......men IKKE kom inn hit igjen og lag en buhu-tråd om hvordan ungene dine etterhvert blir mobbet og kalt for bjellesauene.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 30 år siden og der omkring? Hvordan det?

 

Her blir de fleste ungen ropt inn ved at foreldrene roper på dem eller de får ikke lov til å gå ut av sin egen hage. Jeg spør igjen. Hvorfor skulle ungene bli mobbet pga klokka? Oppdrar du ikke barna til å tollerere noen ulikheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ringer ikke lenge, bare 15-30 sekunder....

15- 30 sekunder er lenge med slik bjelle. Da hadde jeg som nabo hatet deg ganske raskt.

4-5 slag derimot er helt grait, da det ikke tar lengre tid en å rope "Martin, nå må du komme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det ikke er så lenge som jeg tror. Det tar noen sekunderr å få bjella til å svinge nok til at det blir lyd. Tipper det som regel dreier seg om 5-8 slag. Jeg har aldri tatt tiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en litt crazy idè; Kan du ikke bare spørre de som bor rundt dere om det går dem på nervene løs, eller om det er ok at du ringer i klokka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...