susa :) Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Vesla er ikke noe glad i grøt og tenkte begynne med brødmat. Hun er 8 mnd.Men hvilket brød egner seg best egentlig? Hun er ikke spesielt matglad av seg så trenger gjerne tips om snacks etc som passer for en på 8 mnd Syntes dette med mat gikk så mye bedre sist, siden storebror var veeeeldig glad i mat generelt. Så det er litt uvant med kresen baby, hehe.
Ane Elise Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 Jeg begynte å gi nurket brødskiver da han var ca 6mnd gammel. I begynnelse ga jeg han bare grove kjøp brød, etter hvert som han ble større fikk han hjemlaget brød med masse korn og solsikkerfrø i. Forresten liker nurket ditt fruktmos?! I så fall kan du jo prøve å ha en dæsj med det oppå grøten før du mate henne
Busy_bee Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 Her begynte vi når mini var ca. 7 mnd med små biter dyppet i grønnsaksmosen jeg strevde med å få i ham eller så har vi prim på brødet. Har nå laget hjemmelaget til ham uten salt. Her virker det ofte som han går lei halvveis i porsjonen. Det er sikkert litt ensformig. Så da begynner jeg å dyppe litt brødbiter i og gir ham. Da er han helt med igjen. Så det beste er nok bare å prøve seg frem og se hva hun liker. Litt fruktmos i og på grøten har vært suksess her også. Det er lurt å kjøpe et litt "luftig" brød til å begynne med, slik at det ikke klistrer seg sånn i ganen og munnen til babyen. Altså styre unna grovbrød m sirup og slike ting. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå