Mamma Mummi Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Nå er jeg ferdig utredet privat hos Medicus, og står igjen med følgende: Endometriose, eller ufrivillig barnløshet. Har vel hatt en mistanke om endometriose, vært mye plaget med sterke blødninger, langvarige, mye smerter gjennom hele syklusen. Skal ta blodprøve etter neste mens, for å se etter endometrioseaktivitet. Tok kontrastundersøkelse av eggledere og livmor, som var helt fine. Masse egg igjen også. Hadde en del fri væske i livmor. Undersøkelse var ikke noe å grue seg til, gikk så fint! Tok 3 paracet på forhånd. Kjenner jeg er litt irritert på fastlege og andre gyn.leger jeg har vært på undersøkelse hos, føler jeg ikke har blitt tatt seriøst før nå, etter så mange år med plager … Har bl.a. hatt cyste på eggstokken, blødningsforstyrrelser og mye smerter. Endometriose har blitt nevnt flere ganger, men liksom ikke noe mer enn det… Vil ikke gjennom noen lapraskopi med det første, har hørt at det kan klusse til sjansene for svangerskap og gjøre vondt verre…? Vil fortsette å prøve en stund til selv, før vi setter i gang med IVF. Men man blir liksom mer og mer motløs for hver mnd som går…
snuppo Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 jeg var til medicus idag for første gang, trivelig folk der, bra å lese at underøkelsen ikke var vond, skal teste egglederne på torsdag, men e fikk resept på sonovue, men er det noe jeg skal sette selv?? fikk ikke informasjon om dette, og ikke skjønner jeg, skjønner du blir motløs....er slik hver gang mensen kommer at jeg kjenner kroppen faller sammen..... men vi skal få det til dere og vi :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå