Billie Jean Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Det er utfordrende å finne tid og mulighet til å pumpe morsmelk. Og typisk nok har jeg spist noe dagen før som lillegutt reagerer på, og har vondt i magen hele dagen. Hva gjør jeg da med melka jeg har pumpa? Det er vel bare å kaste, siden han fikk så vondt i magen av den? Det forsvinner jo ikke når det har vært fryst? Og så lurte jeg på noe i forhold til det å hoppe over måltider. Jeg ammer stort sett hver tredje time på dagtid. Hadde pumpet nok til et måltid og ga han da jeg var ute på tur, sånn at det gikk 6 timer mellom måltidene på puppen. Hadde ikke mulighet til å pumpe imellom. Er det virkelig nok til at han må øke produksjonen ytterligere? Det virker som produksjonen gikk ned bare av å hoppe over det ene måltidet, plutselig skal han ha mye oftere. (Veldig tilfeldig hvis økedøgnet kom akkurat dagen etter et sånt forsøk? Å, så glad jeg er for sånne sider som dette. Ellers skulle mamma fått maaaaaaange telefoner;)
lillenims Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Ofte reagerer de på ting i starten som de ikke reagerer på senere, og melka er holdbar minst 6 mnd (lengre om den ikke skal brukes som hovedernæring, feks til grøt eller til "kinoflaske"). Derfor går det fint an å fryse den ned, merka med hva du tror du hadde spist som ikke ble tålt, og forsøke igjen om et halvår. Det varierer veldig hvor sårbar produksjonen er. Som regel vil den vel gå fort opp igjen dersom den går fort ned også. Som regel tar det mer enn et måltid før produskjonen går ned, men det kan altså gå ned bare av den grunn, eller det kan ha vært andre grunner - du har drukket/spist lite, stress, mensen eller rett og slett økedøgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå