Gå til innhold

Flere med aktive babyer?

Anbefalte innlegg

Gjest summerbee
Skrevet

Sønnen min på snart 10 måneder er veldig aktiv, ikke rolig ett sekund. Jeg er bare glad for det, men det er litt slitsomt. Syntes ikke jeg gjør annet enn å krabbe etter han og holde og passe på hele dagen! Han skal opp å reise seg til alt og alt er spennende. Jeg må sette han i vognen eller stol om jeg skal på toalettet. Jeg får nesten ikke kledd på meg om morgningen. Blir en aktiv baby sterkere enn babyer som er rolige? Han trimmer jo noe voldsomt hele tiden og er stadig andpusten! Phu! Det hører vel med til alderen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig stor forskjell på babyer/barn.

Min søster har en gutt på 2 år, som siden han var på din sønns alder, var/er høyt og lavt, løper rundt og river ned ting, klatrer oppå absolutt alt og ikke kan slippes ut av syne et sekund. Han lærte å gå når han var 9 mnd, tok tre skritt og har LØPT siden. Barnehagen bekrefter at han har kommet kjempelangt motorisk sett; klatrer f eks alene inn og ut av traktorer (drar seg opp etter armene), kom seg ut av sprinkelsenga før han var halvannet år osv. Etter en dag med denne gutten er man PUMPA!

Min søsters jente på 5 år var/er imidlertid IKKE slik. Hun kunne, og kan, sitte/stå og leke innenfor en 2 meters radius i timevis, mens søsteren min f eks støvsuger eller lager mat.

Har også hatt besøk av en rolig gutt på halvannet år som satt og lekte med innholdet i en kjøkkenskuff i nesten 40 min.

Så alle barn er forskjellige :)

Skrevet

Jeg har en på 7 mnd som alltid har tatt i alt han har. Han har fått opp farta på krabbinga og prøver å reise seg opp overalt (og klarer det sånn av og til uten å falle). Krabber opp i oppvaskmaskinen, drar i alle ledninger og blomster og pirker i alle sluk. Det nye er å åpne og lukke dører (sitter på gulvet) og da er det hele tiden nære på at han klemmer fingrene. Tenker at det er sånn de lærer, men samtidig kan jeg ikke stå og se på at han skader seg. Kan bare ane hvordan er som 10måneder, men da er det (heldigvis) ikke jeg som er hjemme med ham.

Skrevet

Når barnet ditt er veldig aktivt så får du et sterkere barn en gjennomsnittet. Han vil bli bedre motorisk og kanksje slår han seg mindre enn andre siden han er flink motorisk?

Det er kjempebra med aktive barn, men det er klart det er litt slitsomt for mor som må løpe etter.

Hilsen mor til "turboline"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...