Gå til innhold

Sønnen min på 6 år fikk litt feber i går.

Anbefalte innlegg

Han fikk litt feber da han la seg i går. For det meste var feber opp i 38.7. Holder han hjemme fra skolen i dag, selv om han ikke har feber nå. For det er slik at han skal ha feberfri 1 dag hjemme?

Men kan jeg fremdeles ta han med ut? Tenkte på til butikken etc? Har alltid holdt han hjemme når han hadde feber, men har en del å gjøre i dag. Eller skal jeg la han være alene hjemme par timers tid?

Han har vært alene hjemme mens jeg har gått i butikken i 30 min. Men er litt usikker på om jeg tør å la han være alene hjemme mens jeg er borte ca. 2 timers tid. mens han er syk.

Hva syns dere?

Fortsetter under...

Nei, akkurat det med feber syns jeg er veldig vanskelig. Selvfølgelig når han ligger opp mot 39-40, da holder vi oss hjemme. Men nå den ligger på 38 og ikke stiger, da blir jeg usikker.

HI

Annonse

Hvis han er slapp og gjerne vil ligge stille, så bør han få lov til det. Er han "normalt" aktiv, så har han bare godt av litt frisk luft. bare vær obs hvis han plutselig blir slapp igjen, og vær forberedt på å avbryte handleturen.

Forstår deg godt, jeg. Har vokst opp med at "hvis du ikke kan gå på skolen, kan du ikke gå ut heller".

Og samfunnets holdninger er jo fremdeles "Er du sykemeldt har du ingenting på Cafè å gjøre".

Han våknet nå nettopp, og smilte blid. Sitter og ser litt på tv. Ser ikke at han er særlig slapp. Ser faktisk helt frisk ut, noe som gir meg en nagende følelse av at jeg kanskje burde ha sendt han på skolen alikevel, hehe...selv om jeg vet at han skal ha en feberfri dag hjemme. Spurte han om han orket en tur i butikken, da sa han kjapp ja med engang.

Da blir det en tur ut på oss i dag. Men skal passe godt på hvis han føler seg slapp eller blir sliten. Er bare litt redd for at han kan smitte andre i butikken...

Hi

Barn har ikke samme tempregulering som oss. SÅ litt feber, trenger ikke være feber,- for å si det sånn :o)

MEd minste ser jeg mer på formen enn tempen, eldste kan jeg jo snakke med, i fhorhold til vond hals, ubehag i mage, hodepine osv om jeg kjenner hun er varm, så tar vi tempen.

Men har flere ganger opplevd litt feber på kvelden, men fin på morgenen. Særlig veldig aktive dager, dager de har hatt turdag osv,- spesilet på kalde dager. "feber", sålenge de ikke er synlig mer enn "Litt trett" av den, trenger altså ikke tyde på sykdom. Bare en "overaktiv kropp".....Kan være det som var det som hendte gutten din.

Men når det er sagt, all ære til deg som virkelig holder sykeregelen så konsekvent. Det skader iallefall ikke, ikke så lenge dette skjer ofte og fører til mye, kansekj unødvendig fravær :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...