Gå til innhold

Skal ha nytt bilsete :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som et godt kjøp til den prisen ja. (Hvis du har Isofix base fra før hvertfall)

Skrevet

Vi har besafe izi kombi og jeg er ikke fornøyd. Brukt det til snuppa fra 1-3,5 men hun har ikke sittet godt i det siste året. Er trangt, og hun er liten av vekst. Nå har minstemann tatt over, 7 mnd og 10 kg. Han sitter god nåt, men tror ikke det holder til han kan gå over til beltestol.

Skrevet

Såg at Februarmamma skrev <>, men det trenger man ikke til dette setet:)

Det var vel i grunn mye av årsaken til at vi valgte dette setet, da vi har en bil av eldre modell, som vi ikke har mulighet til å feste isofix base på:)

Skrevet

Vi har også hatt dette setet og nå må vi kjøpe nytt da gutten vår på 2,5 år er lang (100cm) og veier nesten 18kg. Jeg angrer veldig på at jeg ikke kjøpte Akta Graco Belogic med en gang.. Dette setet er bakovervendt opp til 25kg, det har liggestilling akkurat som Besafe setet og barnet har bedre plass i setet samt god beinplass. Med Besafe setet får gutten av seg selene på skuldrene så lett som bare det mens med Akta Gracoen sitter de mye bedre. Acta Gracoen er plus godkjent (en veldig streng svensk sikkerhetstest), noe som er viktig for meg da lillesøstera skal overta setet når hun vokser ut av setet hun sitter i nå.

Så jeg ville anbefale Acta Graco Belogic (som forøvrig er på tilbud hos babycare.no til 2999,- Koster vanligvis 3499,-

Skrevet

Vil man ha det beste setet hva gjelder sikkerhet, bør man velge et sete som er plusgodkjent;

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=4007

Det er ikke så mange seter her i Norge som består denne testen, men det er noen, og vårt valg landet på Britax Hi Way 2 fordi vi var avhengig av å ha et sete som ikke tar altfor stor plass bak fører i bilen (siden størstejenta på 3 år fortsatt sitter bakovervendt hun også. Hun sitter forresten godt i Britax Multi Tech, med god plass fortsatt). Jeg tror også at Acta Graco setet som hun over her nevner er veldig godt (og plusgodkjent), men har ingen erfaring med setet selv.

Men jeg tror det anbefales å bruke babysetet lengst mulig, så fremt de er innenfor vekt/ høydegrensa da såklart:)

Skrevet

For meg er noe av det viktigste at ryggen er regulerbar. Ser mange babyer/barn som sitter stive som pinner og dingler med hodet mens de sover.. Da mitt barn hater bilkjøring og er tydelig ubekvem allerede med det setet vi har nå, hvor ryggen er veldig regulerbar, så trur jeg at et sete med uregulerbar rygg, vil føre til at vi aldri kan dra noe sted...

Skrevet

Vi valgte Britax Hi-Way II av den grunn at det var plussgodkjent, er bakovervendt til 25 kg og kan dermed brukes bakover til mini er stor nok til beltestol. Det er også ganske lite og passer fint i midten bak noe som er det tryggeste stedet i bilen. Det koster 2300 kr på baby shop. Mini sitter superbra i setet, ikke sjangs at hodet vil henge når han sover, så vi er veldig fornøyd.

Skrevet

Koster 2800 kr mente jeg. Det var på tilbud det kosta 2300.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...