Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Han har ligget med hodet ned ei god stund nå, og trodde han ville gjøre det til han skulle ut, men i dag stressa jeg mye for å nå en buss med vogn og greier i oppoverbakke. Og da kjente jeg at han hadde snudd seg etterpå, kjentes godt. Og nå ligger han lengre oppe enn det han pleier, så er usikker på hvordan han ligger. Men kjente hodet oppe veldig godt etter den bussturen... Er fullgått 38 uker nå på fredag... Vil jo ikke måtte ta keisersnitt :S Men skal jeg vente å se om han snur seg, eller skal man egentlig ringe å høre med jordmor og få en kontroll? . Jeg har ikke kontroll før i uke 39 nå den 26 sep..
Påanigen :) Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Jeg ville ringt poliklinikken i morgen jeg og fortalt hva som skjedde. De kan jo kanskje prøve å snu han tilbake. lykke til!
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 14. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2011 ojoj, blir nervøs nå Er det ikke sånn at man ikke snur slik lenger etter uke 37 da? Eller tar jeg helt feil da?
Påanigen :) Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Jeg hørte om noen som ihvertfall har forsøkt senere enn uke 37, om det var vellykket vet jeg ikke. De trenger jo uansett og vite at han ligger med hodet opp. Kanskje du tar feil også? Han kan jo bare ha vridd seg med rumpa ut?
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 14. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2011 Okey Nei har kjent på rumpa hannes i maaange uker nå, og er rimelig sikker, hehe Det er helt annerledes når han stikker rumpa ut enn når hodet er oppe. Tror jeg har en i magen som er glad i å vifte med rumpa og samtidig strekke føttene mot hoftebeina mine Får ringe jordmora i morgen å høre hva hu sier, om det fortsatt kjennes ut som han ikke ligger nede lenger Takk for svarene forresten!
Barnnummertre Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Hei. Jeg hadde en lignende opplevelse i uke 37. Da snudde babyen seg plutselig fra hode til tverrleie. Kjente det godt. Legen hadde ikke opplevd det så sent før. Men en uke etter hadde hun snudd seg tilbake igjen. Og foreløpig ligger hun fortsatt med hode ned. Jordmoren sjekket det for en uke siden, og skal sjekke igjen på fredag. Uansett så ville jeg ikke prøvd med snuing, om babyen ligger feil da. Stor fare for at morkaken kan løsne, navlestrengen komme i klem. Forhåpentligvis, snur babyen seg tilbake selv, og alt går bra :-) Men du kan jo be om en ekstra lege/jordmor kontroll om du vil være sikker på leiet til barnet. Lykke til.
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Det stemmer ikke. Sjansen for komplikasjoner ifm. snuing er godt under 1 prosent, og det er ikke påvist økt dødelighet eller sykelighet hos mor ellr barn ved prosedyren hverken i norske eller internasjonale (vestlige) studier. Vendingsforsøk gjøres under nøye overvåkning med CTG, ultralyd og keisersnittsberedskap, og først efter grundig undersøkelse, der de som ikke bør få gjennomført forsøket selekteres bort. Forsøk kan gjøres helt frem til fødsel (så fremt ikke vannet har gått), men har størst mulighet for å lykkes i uke 37/38 (BIM-uker 38/39). Forsøket lykkes jevt over i ca 50% av tilfellene, høyere hos flergangsfødende. Hilsen en som nettopp har fått utført vellykket ytre vending i uke 37. Vondt var det heller ikke
Mamma i lykkerus Skrevet 15. september 2011 #8 Skrevet 15. september 2011 Dersom du er andregangs er det større sjanse for at de vil vende, så ta kontakt med jordmor eller sykehuset!
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 15. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 15. september 2011 Hei alle sammen Og takk for alle svar jeg har fått! Jeg ringte jordmor i dag og har time 12:30 for å kjenne. Hun sa at om han ligger "feil" så fikk jeg nok time til vurdering på sykehuset i morgen. Og de vender ikke så mye lenger her jeg bor sa hun, så mest sannsynlig blir det at jeg får velge enten setefødsel (om det går) eller keisersnitt. Men han kan jo alltids snu seg. Jeg kjente i morrest at han fortsatt lå med hodet opp, men nå kjennes det mere ut som han ligger i en slags tverrleie, altså med enten hodet oppe til høyre, eller hodet nede til venstre(hoftebeinet). Håper så inderlig det er hodet som er ned nå!
Mamma i lykkerus Skrevet 15. september 2011 #10 Skrevet 15. september 2011 Masse lykke til! Spennende å se, krysser fingrene for at han ligger med hodet ned og at du slipper å tenke mer på det!
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 15. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 15. september 2011 En liten oppdatering. Jordmor kjente og klemte hardt! Hun syntes det kjentes ut som seteleie, men hjertelyden var så langt nede som skulle tilsie at det var hodeleie, men jeg har fått time til UL på mandag, så må gå hele helgen å tenke på det Haff... Menmen, om det er sete da, så blir det vel keisersnitt kanskje neste uke :S wææ
Barnnummertre Skrevet 15. september 2011 #12 Skrevet 15. september 2011 Det er en grunn til at de fleste land ikke praktiserer snuing sent i svangerskapet lengre, OG mange steder i Norge også. Jeg hadde ikke tatt sjansen så seint som HI er. Uansett håper jeg alt går bra for HI. Lykke til på UL mandag.
Barnnummertre Skrevet 15. september 2011 #13 Skrevet 15. september 2011 Det er en grunn til at de fleste land ikke praktiserer snuing sent i svangerskapet lengre, OG mange steder i Norge også. Jeg hadde ikke tatt sjansen så seint som HI er. Uansett håper jeg alt går bra for HI. Lykke til på UL mandag.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 15. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 15. september 2011 Takk for det Kan jo hende han snur seg igjen av seg selv også, får bare håpe på det og tenke på noe annet i helga Ha ei fin helg alle sammen uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå