Gå til innhold

Leksehjelp i skolen , - bra eller ikke bra??

Anbefalte innlegg

Poden begynte i skolen nå i høst, så jeg meldte han IKKE på leksehjelp... Ser nå på det sm mitt/vårt ansvar uansett...

Tar vikarjobber på skole/sfo og har nå vært leksehjelp i en 2. klasse og en blanding av de i 3-4 klasse. De 2.klassingene var ok.... Men da jeg hadde den andre gruppen holdt jeg på å ta i bruk "spanskrøret" av en pekestokk som låg ved tavlen...

Makan til frekke drittunger!! Språket var til de grader grovt, og intressen for å gjøre lekser var nokså liten...

Uff, liker ikke å være negativ, men du verden for en tålmodighet som må til!! Ære være dem som (må ha det) har det som jobb, noen timer i uken...

Fortsetter under...

Blir helt dårlig av en god del barn i første klasse.. Fittetryne, feite troll, du er så stygg at foreldra dine spyr osv osv

Jeg er nordfra, bor nå i Oslo, er vant til stygt språk.. Skulle likt å se foreldrene høre fra englene deres klarer å lire av seg...

Ja, prøvde jo på det. Men ble litt "tatt på senga"..... Hadde ikke ventet at det var "så ille"... Hadde jo sett dem i undervisnings "setting" like før.

Poden på 6 er ikke lett å motivere, så det har jeg "kjennt på!"

Føler at det må være "godt" for foreldrene å slippe, - en del av leksehjelp hjemme... Om de må mase like mye

Det er bare å være tøff i trynet, og gi beskjed HVÈR gang til foreldrene til eleven det gjelder! HVER gang!

Der er en del pysete lærere og assistenter eller hva de nå er som hjelper til med leksehjelpen. De som er pyser hjelper INGEN, om de ikke tør si fra! 'Så enkelt er det.

Sleng de stygge-i -munnen-elevene på gangen i påvente av at oppringte foreldre kommer. OG sitt der med dem til foreldrene kommer, uten at du snakker med elevene. Da venter du på foreldrene, og forteller (kanskje igjen) hva ungene deres har "prestert"! Igjen og igjen, er stikkordet. det synker til slutt inn, selv hos de tregeste foreldre.

Leksehjelp kan være produktivt for noen, men tror ikke det er løsningen for alle. Jeg er også veldig i mot heldagsskolen - av samme prinsipp. Noen barn kommer til å lage "jævelskap" og

a) forstyrre de som VIL gjøre noe.

B) Sitte å ikke gjøre noenting, fordi de gjør ingenting på skolen heller - og dermed er det vanskeligere for lærere å presse igjennom en utførelse - fordi den gjerne må dele seg i 15 deler om man skal rekke alle som trenger hjelp.

c) Og vil det da si at når man har heldagsskole, så slipper man lekser hjemme, selv om ingenting blir gjort på skolen heller?

Jeg tror leksehjelp er produktivt av og til, hos noen, men faren er at foreldrene som har barn på leksehjelp vil dette av lasset når barna har passert 4 klassepensum, og ikke vil være i stand til å hjelpe barna lengre. Det er lettere å hjelpe barna sine med leksene om man har vært med fra dag en, og kanskje lært litt på siden selv også, slik man er i stand til å hjelpe barna med leksene når det faktisk byr på utfordringer.

Annonse

22.39

Tror du ungen sitter på gangen å venter?? Og at foreldrene kommer og henter dem, med EN gang...(De har jo SFO tid ETTERPÅ)

Hvem skal hjelpe dem som VIL, men jeg sitter på gangen med dem som IKKE vil??

Jeg er ikke direkte pysete, men det var første gang i dag, (jeg er HI)

Tenker bare at dersom MIN blir så ufordragelig, så er det bedre jeg tar det med han alene hjemme... Leksehjelp..

REgner med at dette ikke er ny oppførsel... av barna, så foreldrene har nok fått info om det hjem..før...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...