Gå til innhold

Datteren min på 13 mnd skal på mamografi

Anbefalte innlegg

Hun har en kul på ca 2 cm i brystet. Var på sykehuset med henne for å ta en sjekk, men legen visste ikke hva det kunne være, så da fikk vi henvisning til mamografi. Noen som har vært med på dette med så små? Trodde det var fysisk umulig å ta en sånn undersøkelse på så små barn, jeg..

Fortsetter under...

Mammografi er mer enn selve røntgenundersøkelsen. Biopsi, ultralyd, blodprøver og palpasjon(kjenne med hender) er det andre. Hun slipper nok å få skvist puppene under mamografiapparatet slik vi voksne kjenner det ;)

Husk det at ALLE kuler i brystregionen skal sjekkes, uavhengig av kjønn og alder. De kan godt vite at den er godartet på forhånd, men det SKAL sjekkes ut.

Jeg har to kuler i brystene mine, og den ene ko¨m i tenårene. Men de har begge blitt sjekket på samme måte, selv med over 20 år mellom. Alle(legen, jeg og spesialistene) har visst på forhånd at det bare har vært vevsknuter(benigne=godartet), men det skal sjekkes på alle måter uansett :) Jeg har dem enda, over 20 år etter. Og de bare er der :) Innkapslede betennelser er hva de er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...