Gå til innhold

Hund + vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hund som jeg går mange og lange turer med i div terreng. Lurer på hvilken vogn jeg burde velge? Er ute etter en kombi/duovogn som er ganske lett og ikke altfor stor. Gjerne med håndbrems.

Har også hørt at man får en slik typ "stang" på siden av vognen til å feste hundebåndet i. E dette noe mån får kjørt til å feste på alle vogner eller er det bare noen vogner man kan feste disse på?

Skrevet

Nei, du må aldri feste hunden til vogna. Det kan være farlig om hunden plutselig rykker til. Den kan jo i verste fall velte hele vogna og dra den etter seg med barnet i. Vi har hunden i vanlig bånd når vi har hunden med på trilletur, og holder båndet i hånda. Vet det finnes slike stenger til sykkel, men har aldri vært borti det til barnevogn.

Svingbart forhjul gjør det litt lettere å manøvrere på tur med hund, men stabilitet er viktig og er hunden stor vil jeg egentlig ikke anbefale en vogn med tre hjul (finnes stabile trehjulinger, men til slikt formål vil jeg ikke anbefale det, etter å ha erfart trehjuling og 2 årig storebror som liker å klatre og dra i vogna til lillesøster...). Trehjulinger mangler ofte vendbar sittedel og det er noe herk.

Bra vogner kan være Brio happy med luftdekk, Emmaljunga city cross eller Edge duo eller Mondial med classic, classic crome eller det nye Alu understellet (ikke sportsunderstellet, det er tyngre og stivere).

Skrevet

Takk for svar og vognanbefalninger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...