Gå til innhold

Flere som hat blitt gravide like etter menstruasjon - i "den sikre perioden?"

Anbefalte innlegg

Jeg testet positiv i dag, men kan nesten ikke tro det. Sist vi hadde sex var for 4 uker siden, og da var menstruasjonsperioden min nettopp ferdig. Jeg tenkte at dette var en sikker periode, siden det var ca 2 uker til eggløsning. Er det flere som har opplevd dette??? Er redd legen ikke skal bry seg om dette og bare bruke "første-dag-av-siste-mens" utregninga, for det utgjør en forskjell på 10 dager i mitt tilfelle.....

Er glad for å være gravid altså, men ganske sjokkert :)

Fortsetter under...

Hei :) titter inn fra 2.tri

Jeg ble unnfanget dagen etter mens, og sønnen min ble unnfanget dagen før forventet mens! Så ja, det er fullt mulig. Selv om legen i utg.punktet tar første dag av siste mens for å beregene terminen, vil denne bli korrigert på ultralyden, så det går nok helt fint! Jeg ble pga dett flyttet 14 dager tilbake med sønnen min (det bar kjipt!) men du vil jo bli flyttet frem :)

Kos deg med spiren, gratulerer!!

TUSEN TAKK for svar, BettyBoob. Da kan jeg faktisk begynne å tro på at testene stemmer da.... takk for det! Tenk at jeg skal ha en baby igjen - blir utrolig koselig :) Gratulerer selv!!

Hei og gratulere så masse!:) Jeg ville bare tilføye at denne perioden nok ikke er så sikker som mange tror.. Dvs. eggløsningen kommer hos de fleste rundt dag 14 i syklusen. Da er 1. menstruasjonsdag dag nr.1. så for dem som kanskje har mensen i 7 dager så er det med andre ord bare 7 dager til eggløsning. Å når det er sagt så kan mannens spermier overleve inne i livmoren og ligge å vente på egget i opptil 5 dager. Å hvis eggløsningen i tillegg er tidlig ute så er ikke perioden så "sikker" lengre:) Vil tro det er ganske mye sikrere like før forventet mens. Men uansett, masse lykke til som tebarnsmamma!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...