Gå til innhold

Noen som anbefaler Sleepy Wrap bæresjal?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe dette, virker bra og noe elastisk. Kan se for meg at det er en fordel.

Men jeg har ingen anelse eller erfaring på dette! Sist jeg hadde baby, er 10 år siden og da hadde jeg baby bjørn bæresele. Ønsker ikke dette igjen.

Eller evt et annet godt sjal vi kan kjøpe. Bør passe både meg som er ca. 168 og mannen som er ca.192 høy. Og det bør ikke være veldig innviklet å få på seg, kjenner jeg oss rett så gidder vi ikke bruke det da ;)

Håper noen har erfaringer å dele :)

Fortsetter under...

jeg kjenner ikke til det merket du nevner,

men et elastisk sjal er aldri feil. trikset er jo bare å få knytt det stramt nok!

fordelen med et elastisk sjal sammenlignet med andre bæresjal/bæredingser, er jo at du kan knyte det ferdig på forhånd. pass på at du får "spredd og brettet" sjalet over skuldrene, sånn at du ikke får masse folder på skuldrene, da vil du få såkalte presspunkter, som gjør at det blir tyngre å bære. og pass på å få barnet så høyt opp at du med enkelthet kan kysse det på hodet/pannen. da blir det mest behagelig for dere begge!

i forhold til å ha et ENKELT bæretøy, finnes det såkalte formsydde (som du klipser på som en ryggsekk) du har meitai og andre bæreseler som innebærer litt mindre knyting enn et sjal, og så har du hundrevis av ulike merker og typer innenfor elastisk og vevd sjal.

Min erfaring er at elastisk sjal er enkelt å lære seg for en nybegynner, men at du ikke kan bruke det superlenge, fordi om det er elastikk i det, kan du oppleve at barnet siger litt og at det føles tungt når barnet blir tyngre (for meg opplevde jeg dette da første barn var rundt 7 kg. det skal sies at det ikke plaget meg overhodet med minstemann, som tidlig rundet 10, så det har vel mest med knyteteknikk å gjøre..)

en personlig favoritt innenfor vevde sjal, er merket vatanai, fordi det er så tynt, at det blir fort mykt og lett å knyte. Men vevd sjal krever altså litt mer øvelse enn et elastisk sjal.

så det spørs litt hvor mye penger du vil legge i det, og hvor lang "levetid" du gjerne vil at bæretøyet ditt skal ha!

jeg har hatt noen helt fantastiske bæreperioder med mine barn i elastisk sjal, du får dem så veldig tett inntil, og de er så varme og gode inni der. så jeg anbefaler det på det varmeste!

hvilket merke du velger, er egentlig bare på smak og behag, -i prinsippet er alle sjalene veldig like. Selv foretrekker jeg et litt tykt elastisk sjal fremfor et alt for tynt ett, -rett og slett fordi det føles som det tar mer av vekten :)

lykke til! bæring er et helt fantastisk redskap i hverdagen!

Tusen takk for så langt og innholdsrikt svar! Det setter jeg pris på! :))

Nå har jeg nettopp "vunnet" en budrunde på ebay. Har skaffet meg et Moby Wrap bæresjal til 30$, det er med frakt :) Tror jeg skal være veldig fornøyd med den prisen :)

Så nå håper jeg bare at jeg får til knyttingen ;)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...