Anonym bruker Skrevet 14. september 2011 #1 Del Skrevet 14. september 2011 Fordi behandlere ikke kan kroppsvisitere eller ta i pasienten/klienten/brukeren. Dette gjelder drapet som nå har skjedd på en institusjon. Dette er overalt innen det offentlige, og ikke bare et problem innen voksenpsykiatrien. De som skal behandles under tvangsparagrafer, burde miste alle retter til å ha rettigheter i hva andre kan gjøre innen deres private sfære. Ellers kan en faktisk ikke hjelpe dem godt nok i starten. Hva hjelper tvangsparagrafer, dersom de i praksis ikke gjør noen forskjell? Grunnen til at en får gjennom tvang, er jo fordi alle ser at personen ikke selv ser sitt eget beste. Men i praksis så er lovgivingen slik lagt opp at pasienten liksom vet sitt beste. De som jobber med pasienten/brukeren, har ikke noe makt, selv med tvangsparagrafer og mindreårige brukere/pasienter/klienter. Jeg er rystet over lovgiverne på dette punktet. Og jeg har familie som er i deler av dette systemet, under tvangsparagraf. Så jeg har sett det med egne øyne. Burde jeg også gå til pressen, bare for å legge press på myndighetene her? En som virkelig ser hvordan det funker, blir rystet. Lovverket virker så strengt, men det en ikke tenker på eller ser der, er hvilke retter den som trenger hjelpen har. Og de er ekstreme, og hindrer hjelp. Lovverket i dag er basert på at den som blir plassert med tvangsparagraf, likevel frivillig vil la seg behandle. Men sånn funker ikke verden. Og er du plassert på tvang, men ikke vil i hele tatt selv, så blir du dumpet på gata den dagen tvangsvedtaket går ut....... Håpet med tvang er at du underveis blir frivillig, og dermed er behandlingsmottakende...... De som ikke blir det innen tidsrammene, dumpes...... En tror Norge er så perfekt, men...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143577456-enda-en-gang-enda-en-gal-handling-ved-behandling-under-tvang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. september 2011 #2 Del Skrevet 14. september 2011 Hvor lenge mener du man kan være tvangsinnlagt da? I mange år? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143577456-enda-en-gang-enda-en-gal-handling-ved-behandling-under-tvang/#findComment-143577542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå