Gå til innhold

Selvstendig og lite kosete baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har en baby som ikke er særlig glad i å bli båret eller holdt på fanget? Har ei snuppe på 11 uker som rett og slett liker seg best når hun får ligge for seg selv. Hun er kjempeglad i å f eks ligge på stellebordet å bli pratet med og strøket på,men med en gang hun blir tatt opp så begynner hun å sutre.. Går greit om hun er litt trøtt,da er det greit å bli bysset på armen. En liten stund i hvertfall! Er jo ganske praktisk med baby som ikke må bli båret på hele tiden,men samtidig litt sårt om noen skjønner? Vanskelig å få bysset hun om hun gråter eller skriker,blir som regel verre når hun blir tatt opp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner utmerket hva du mener, for nurket vårt er helt lik babyen din. Han har aldri likt å bli bært eller holdt på fanget helt siden han var liten baby. Min svigermor klager derfor i ett når vi enten er på besøk hos henne eller når hun er her at han har mark i rævva. For min del syns jeg det er en kjempe fordel når han blir større, for han er nemlig kjempe selvstendig. Leker helt alene i flere timer uten at man trenger å underholde han. Dermed får jeg også gjort ganske mye husarbeid i løpet av dagen. Familien min syns det er helt greit, for når de er på besøk hos oss, så hiver de på golvet og leker i lag med han. Om de ønsker å ha han på fanget så er det bare å la han få stå, så hopper han i vei :) Gjett om det er bra trimming?!!

Forresten, da han ble mye sterkere i ryggen, begynte vi å bære han på rakk rygg og en hånd under rumpa. Den stillingen liker han kjempe godt :)

Skrevet

Det kan ikke være at hun kanskje har en låsning eller stivhet noe sted i ryggen da, hvis hun begynner å gråte med en gang hun tas opp, hver gang? Jeg har hatt begge deler- storesøster var en svært selvstendig, lite kosete baby, mens lillesøster er stikk motsatt. Med største var liggende babystilling i armkroken helt uaktuelt, da var det opp opp, men å bære henne i "oppreist" posisjon med hodet tittende over skuldern vår (med god nakkestøtte såklart)- DET var poppis det:)

Skrevet

Liggende babystilling er helt uaktuelt her også.. ;) Med hodet over skulderen går det som regel greit en stund. Tror jeg får sjekke henne for låsninger for sikkerhetsskyld,men virker nok som om hun rett og slett synes det er kjedelig å bli båret på! Er bare prating og herming som gjelder om dagen! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...