Gå til innhold

er det noen måte å hjelpe et barn på når moren (mest sannsynlig) har psykiske problemer?

Anbefalte innlegg

Barnet blir ikke mishandlet, bare så det er sagt. Men morens antatte psykiske problemer (som hun nekter å erkjenne eller gå i behandling for) preger livet til barnet i en stadig mer negativ retning. Livet er ustabilt og kaotisk og det er voldelige kjærester og politiet er stadig involvert. Har skjønt at det er frivillig å ta i mot hjelp, men gjelder dette uansett? Hvor langt må det gå før barnets behov for trygghet og stabilitet kommer foran?

Fortsetter under...

Da jeg var yngre og opplevde noe av det sammen, (og litt vold ++) ville jeg gjerne at noen grep inn og hjelpte!

Så egentlig, om det er så alvorlig, og at politiet ofte er involvert, så burde barnevernet og?

Men siden politi er det, er det rart barnevernet ikke er det :s

Hei, Jeg skal prøve å fortelle om min situasjon, så kan du ta avgjørelser ut i fra det.

Selv har jeg psykiske problemer og har hatt det leeeeeenge..Han en stor unge og en mindre unge. I voksen alderså har jeg fått diagnose ADHD og bipolar. begge de 2 er en del av lidelsen at pkykiske blir det krøllpå.

Har tatt vare på barna mine hele tiden, de har fått kjærlighet og det andre de trenger, men mine opp og nedturer har de fått på kjøpet også.

Jeg går på piller nå og fungerer bra, men vanskelig for deg siden hun ikke ser at hun har et problem.

Syns det er rart at politiet ikke reagerer hvis det er så ille som du sier. Er det noe du vet er sant eller noe du tror .....Hva som skjer bak dørene der?

Syns du skal ringe barnevernet så ser de på saken.Du er anonym, men kanskje lett å tro det er deg hvis du er den eneste som hun kanskje snakker med...

Men ja,syns du skal si i fra for du kan faktisk redde et barn..Heller en gang for mye enn for lite... Ta Kristoffer saken feks,,,,,

Det høres utrygt ut for barnet å leve i kaos og stadig involvering fra politi. Det er ikke lett å vite hvor galt ting er i hjemmet, og det er heller ikke din jobb å finne ut av. Ta kontakt med barnevernet, så kan de undersøke saken nærmere. De kan hjelpe denne mammaen til å få litt mer styring over livet, slik at hun og barnet får det tryggere og bedre. Hvis mammaen nekter å ta imot hjelp, vil nok barnevernet vurdere om barnet har det godt nok eller trenger et tryggere sted å bo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...