Gå til innhold

Hvem ber man i barnedåp?

Anbefalte innlegg

Jeg og partneren min er litt uenig i hvem vi skal be til barnedåpen til vår datter.

Jeg ønsker å be noen av mine tanter og søskenbarn siden jeg ikke har søsken selv, jeg synes det blir lite med bare mamma og pappa på min side av slekten.

Han mener dette er helt på bærtur, at vi kommer til å bli alt for mange..

Så hvem ber man vanligvis?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143576942-hvem-ber-man-i-barned%C3%A5p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvor stor familien er. Er du enebarn, ville det være naturlig å be de søskenbarna som står deg nærmest.

Det kommer også på hvordan man bor. Bor man trangt bør man begrense antallet personer, med mindre man vil leige lokale...

Annonse

Jeg tenker det kommer jo litt an på hvor stor familie man har. Den nære. Selv er jeg også enebarn, og valgte å be alle tanter og onkler fra oss begge, besteforeldrene våres, og foreldrene våres, samt faddere. Husker ikke helt, men tror det er et sted mellom 20 og 30 om alle kommer. Det trenger jo ikke koste all verden å ha så mange heller :)

De dere måtte ønske. Har heller ikke søsken, men ba ikke tanter og søskenbarn, fordi mange av de ikke betyr så mye for meg...liker ikke slekta mi. Men hadde bla. ei grei og snill kusine som fadder. Vi inviterte besteforeldre, oldeforeldre, min manns søsken, deres barn og ektefelle/samboere og faddere selvfølgelig.

Vi hadde foreldrene våre, besteforeldrene hans (mine kunne ikke komme(, søskene MINE, kameratene hans, og så ble det jo fetteren hans og onkelen hans - fordi de har han god kontakt med og som er nære han. Da gikk det ikke på at vi måtte be tanta han også, når hun bor langt unna og han ike har samme forholdet til henne - eller jeg ville ALDRI bedt mine onkler og søskenbarn, siden jeg ikke har noe kontakt med dem. Så her gikk det ikke på alle eller ingen, men hvem vi følte det var riktig å be og hvem vi ville dele dagen med:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...