Gå til innhold

når bestille legetime??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var hos legen på mandag. Da var jeg 6+6. Da fylte han ut helsekort, målte blodtrykk, sjekket vekt og tok gu og celleprøve. Jeg må tilbake i uke 11 for blodprøver, for det var visst for tidlig enda. Sist gjorde jeg alt i uke 5, men det skal sies at den legen jeg hadde da nok ikke var helt oppdatert på svangerskap og fødsel...

Gjest Lykkes vi igjen? *Gravid*

Jeg skal kun gå til jordmor denne gangen. Sist gikk jeg til begge. Jeg fikk time hos henne i uke 10.

Jeg kommer ikke til å ta celleprøve i dette svangerskapet heller.

Sist jeg var gravid, ringte gynekologen jeg skulle til på 12 ukers kontroll. (Fastlegen var sykmeldt og ingen vikar) Han spurte om det var lenge siden jeg hadde tatt en celleprøve. (Hadde ikke vært hos han før, derfor var jeg ny i systemet hans) Det var det ikke, da jeg hadde tatt et år tidligere hos fastlegen. Han ville ikke ta celleprøve, da det i noen tilfeller ender i en SA. Jeg kontaktet derfor samme gynekologen før jeg skulle prøve å bli gravid, for å få tatt en celleprøve.

Vil ønske dere alle masse lykke til i svangerskapet.

det kommer litt ann på hvordan det organiseres der du bor. her er jordmor og lege helt uavhengig av hverandre, så jeg bestilte time til jm selv... hun holder til på helsestasjonen i kommunen:)

Ring kommunen og hør, det vet de:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...