BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Hvor lenge spiser babyen da? Faar han ett eller to bryst "i slengen"? Annen hver side? Vet ikke om smaaen ikke vil sove fordi han ikke er mett nok? Jeg vet jammen ikke... Han faar EN pupp, og naar han slipper og ikke vil fortsette, anser jeg maaltidet for aa vaere over. Men det kan godt bare vare en 4-5 minutter. Er rimelig frustrert, for han sover saa utrolig daarlig! Blunder paa bare en 20 minutter, og netter hvor moensteret er det samme. Han vaakner opp til flere ganger i timen og faar pupp hvertfall annenhver time! (Han er 3 mnd) Maa bare hoere med dere andre for aa se om jeg kan ha rett i teorien min eller ikke. Han vil uansett ikke ha mer naar han gir seg paa puppen.
Gjest Madolyn Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Gutten min spiste 10 min på hvert bryst frem til han var ca 3,5 mnd. Etter det begynte han selv å spise kun 5 min av ett bryst og så ikke være interessert i det andre. Han ammes hver 3. time på dagtid + 2 ggr per natt (ammer litt lengre på natta; får ett bryst og dier i ca 10 min, tilbyr det andre men han vil sjelden ha begge) og legger VELDIG godt på seg - 9 kilo når han fylte 5 mnd ... Starta opp med 1 porsjon kveldsgrøt fra han fylte 4 mnd da (1 uke m smaksprøver, så fort opp i full grøtporsjon), + ca 80 g fruktmos eller grønnsakspurè på formiddagen fra han var 4,5 mnd.
Petrine +spire=❤ Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Her er min 3,5 uker. Har spiser i ca 10 min på begge sider til hvert måltid. Han sover 2 dupper a 2 timer på dagen ellers er det bare smådupping. Natten er grei da. Sovner stort sett mellom 23 og 24. Er oppe 1 gang for pupp (begge sider) så sover han videre til kl er ca 07-08.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Her i huset skjedde det mye med både øking og endret sovemønster på den tiden, begynte å sove mye lettere virket det som. Så det med søvnen er kanskje bare en fase som ikke har med mat å gjøre, og som går seg til igjen i en ny døgnrytme... Tilbyr du begge bryst? Her slapp gutten nr 1 selv, men ville gjerne ha litt av 2'ern også. Var først ved 4 mnd når vi hadde begynt med fast føde at ammingen plutselig var over på noen minutter.
Valiana Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 Goo'a spiser stort sett av begge bryst, dvs at hun tømmer ett, og halvtømmer det siste. Da begynner jeg alltid med det brystet ved neste mating. Av og til vil hun bare ha et bryst, spesielt gjelder det natt og morgen, da brystene er gode og fulle. Tilbyr som regel begge bryst for å sjekke. Nå bruker hun normalt 5-15 min på å spise. Da hun var 1-2 mnd brukte hun gjerne opp mot 1 time på dagtid, og herlige halvannen på natten... Hun spiser stort sett etter 2 1/2 time på dagtid. På natten går det normalt 6-7 timer før første måltid, deretter 3 1/2. Stor jente på straks 5 mnd som nærmer seg 9 kg med stormskritt. Får kun pupp, og små smaksprøver (dvs en t-skje med fruktmos om dagen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå